نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 21:15

هلال احمر در ۵۰ کشور بیمارستان دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در ۵۰ کشور بیمارستان دارد، گفت: فعالیت بین‌المللی هلال احمر بطور ۹۰ درصد در این کشورها کاملا مشهود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت‌الله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان عصر امروز در حاشیه اهدای خون اعضای داوطلبان و کارکنان هلال احمر زنجان در قالب طرح ماندگار ضمن قدردانی از خدمات مرکز انتقال خون در حمایت و سلامت انسان‌ها، اظهار کرد: انتقال خون در حوزه تامین چرخه سلامت انسان‌ها نقش بسزایی دارد که بسیار ارزشمند و انسانی است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ظرفیت بسیار عظیمی دارد، افزود: ما هلال احمری‌ها بواسطه فعالیت‌هایی که انتقال خون در بعد داخلی و بین‌المللی دارد تعصب داریم که این مهم بیانگر نقاط مشترک خدمات به همنوعان است.
وی گفت: بعد بین‌المللی هلال احمر به دلیل وجود فدراسیون و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بسیار است.
هاشمی یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر به‌واسطه داشتن ظرفیت بین‌المللی، می‌تواند در دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز کمک حال باشد‌. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در ۵۰ کشور بیمارستان دارد، افزود: فعالیت بین‌المللی هلال احمر بطور ۹۰ درصد در این کشورها کاملا مشهود است ولی متاسفانه خیلی از هموطنان با این موضوع بیگانه هستند. 
وی ادامه داد: هلال احمر ایران عضو صلیب سرخ جهانی هلال احمر و جزو تاثیرگذارترین کشورها در میان این ۱۹۲ کشور است که دارای ۲ میلیون داوطلب است که در حال خدمت‌رسانی به همنوعان هستند.
هاشمی با تاکید بر اینکه زنجان دارای ۱۶ هزار داوطلب در سطح استان است، خاطرنشان کرد: می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه و با اهداف انسانی این تعداد داوطلب را در ُبعد حمایت از سلامت انسان‌ها سازماندهی کرد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640238

مهمترین اخبار ایران و جهان: