نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 18:00

ازبکستان رئیس جنبش عدم تعهد در سال‌های 2027 و 2029

ازبکستان در سال‌های 2027 و 2029 میلادی ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان در سال‌های 2027 و 2029 میلادی ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده خواهد گرفت.

هیئت ازبکستان به سرپرستی «بهرام‌جان اعلایف» معاون اول وزیر امور خارجه این کشور در نوزدهمین نشست جنبش عدم تعهد که در «کامپالا» (اوگاندا) برگزار شد، شرکت کرد.

در این مراسم هیئت‌هایی از بیش از 100 کشور از جمله در سطح سران کشورها، دولت‌ها، ادارات سیاست خارجی و معاونان آنها حضور داشتند.

در چارچوب این نشست شرکت‌کنندگان در مورد مسائل روز دستورکار بین‌المللی تبادل نظر و پیشنهاداتی را برای استفاده از پتانسیل موجود جنبش در تامین صلح و ثبات جهانی و توسعه اقتصادی-اجتماعی بررسی کردند.

هیئت ازبکستان از همه اعضای جنبش بابت حمایت از نامزدی ازبکستان برای ریاست جنبش عدم تعهد برای سال‌های 2027 و2029 میلادی قدردانی و گزارشاتی را در مورد ابعاد اصلی اصلاحات گسترده و پویا در دست انجام در ازبکستان در همه حوزه‌های جامعه در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.

همچنین برای اهمیت گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک، تکامل سیستم‌های اقتصادی و مالی، مبارزه با تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست توجه ویژه شد.

علاوه بر این، بر ضرورت تحکیم همکاری‌های متقابل و تبادل تجربیات در حوزه علم و فناوری‌های نوآورانه و همچنین حمایت از نسل جوان تاکید شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646138

مهمترین اخبار ایران و جهان: