نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 14:30

اراده جدی ایران برای گسترش و ارتقای روابط دوجانبه با ازبکستان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه بر اراده جدی ایران برای گسترش و ارتقای روابط دوجانبه با ازبکستان تأکید و به تشریح تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه پرداخت.

به گزاش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای شرکت در هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی به تاشکند سفر کرده، در این سفر با شبکه تلویزیونی ازبکستان ۲۴ و خبرگزاری روز ازبکستان مصاحبه کرد.

باقری در این مصاحبه ضمن اشاره به قرابت‌های تاریخی، تمدنی و فرهنگی دو کشور، به بیان ملاقات‌های مثمرثمر روسای جمهور دو کشور و توافقات صورت گرفته در جریان این ملاقات‌ها پرداخت.  

وی با تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های حمل و نقل، علم و فناوری، گردشگری و ترانزیتی، بر اراداه جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و ارتقای روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر ازبکستان تأکید کرد.  

باقری، ضمن تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه بعد از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به همکاری ایران با سایر کشورهای منطقه با هدف توقف هر چه سریع‌تر جنگ و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین، دسترسی مردم غزه به مواد غذایی، دارو و احتیاجات ضروری و همچنین خروج بی قید و شرط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از غزه اشاره کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656982

مهمترین اخبار ایران و جهان: