نیوز سیتی!
13 اسفند 1402 - 11:28

پناهگاهی برای هنرمندان + فیلم

در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای حقیقت هنر «عطیه‌ای الهی» بوده و از جایگاه رفیعی برخوردار است،‌ ایشان از اوایل انقلاب تاکنون پناهگاهی برای هنرمندان هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نگاه رهبر انقلاب به هر و فرهنگ نگاهی متعالی است،‌ رهبری در حوزه فرهنگ و هنر صاحب نظر هستند و در دیدارهایی که با هنرمندان،‌ شاعران،‌ اهالی قلم و ... داشته‌اند‌، همواره این تسلط و اشرافشان ستودنی بوده است.

اساساً در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای حقیقت هنر «عطیه‌ای الهی» بوده و از جایگاه رفیعی برخوردار است: «هنر گوهر بسیار گرانبهایی است که ارزش و گرانبهایىِ آن فقط بدین جهت نیست که دل‌ها و چشم‌هایی را به خود جذب می‌کند - خیلی از چیزهایی که هنری نیست، ممکن است چشم‌ها و دل‌هایی را به خود جذب کند - نه، این یک موهبت و عطیه‌ الهی است. حقیقتِ هنر - هر نوع هنری - یک عطیه‌ الهی است.» 1380/5/1

علاوه بر تسلط و اشراف رهبری به حوزه فرهنگ و هنر،‌ ایشان همیشه حامی هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر بوده‌اند،‌ این حمایت از همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نمود داشته است.

علی‌لاریجانی در مستند غیررسمی 6 به این حمایت‌ها اشاره کرده و می‌گوید:‌  از ابتدای انقلاب تا امروز در حوزه هنرمندان، اصحاب کتاب و نویسندگان حوادث مختلفی رخ داد، اوایل انقلاب گاهی این افراد دستگیر می‌شدند، در آن زمان واقعاً ایشان پناهگاه اهالی فرهنگ و هنر بود.

 

.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1681538

مهمترین اخبار ایران و جهان: