نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 09:36

اعتکاف خلوت دونفره خودت و خدایت

گاهی خلوت و تنهایی آن چنان به دل و جان آدم می‌چسبد و مزه می‌کند که تا مدت‌ها انرژی مثبتش در ذهن می‌ماند و چه بهتر که این خلوت، یک دو نفره خدایی باشد با طعم راز و نیازهای عارفانه و عاشقانه.

 به گزارش خبرگزاری فارس مازندران ـ مهرآسا جانعلی پور| «از وقتی دختر خیلی کوچکی بودم همراه مادربزرگم می رفتم».«حال و هوای معنویش رو دوست دارم، بعد سه روز انگار مثل پر سبک می شم».« سال های قبل همراه یکی از دوستام می‌رفتم، اما چند ماه پیش تو یه تصادف فوت شد و می خوام امسال به جای دوستم هم معتکف بشم». اینها بخشی از صحبت‌های دختران دهه هشتادی قائم شهر است.

*نسلی پر از هیجان و سرشار از انرژی

در یکی دوسال اخیر، اتفاقاتی رخ داد که دهه هشتادی‌ها را در رأس اخبارهای داخلی و بیگانه قرار داد، از طغیان عصیان گری گرفته تا دلدادگی و شهادت!.

نسلی پر از هیجان و سرشار از انرژی و استعدادهای نابی که می‌تواند آینده این کشور را تحت الشعاع قرار دهد و این بار حضور دهه هشتادی‌ها را باید در مراسم اعتکاف به رشته تحریر درآورد.

گاهی خلوت و تنهایی آن چنان به دل و جان آدم می‌چسبد و مزه می‌کند که تا مدت‌ها انرژی مثبتش در ذهن می‌ماند و چه بهتر که این خلوت، یک دو نفره خدایی باشد با طعم راز و نیازهای عارفانه و عاشقانه.

*۷۵درصد معتکفین جوان و نوجوان هستند

به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر، امسال استقبال دهه هشتادی‌ها عالی بود و می توان گفت بیش از ۷۵ درصد معتکفان را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام داوود چمانی، اعتکاف را یک سنت حسنه برشمرد که از ۱۳ رجب به مدت سه روز در مساجد برگزار می‌شود و امسال این آئین معنوی در ۲۵ مسجد شهری و روستایی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوب مردم روبرو شویم.

*اعتکاف، فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی و خداشناسی

چمانی ادامه داد: اعتکاف، فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی و خداشناسی است و استقبال بانوان هم برای حضور در این مراسم معنوی قابل توجه است.

طبق آمارهای منتشر شده در سال گذشته، یک‌هزار نفر در ۲۰ مسجد اعم از شهری و روستایی این شهرستان معتکف شدند.

*لزوم حضور کارشناسان دینی در مراسم اعتکاف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر در این باره گفت: در مراسم اعتکاف امسال، برنامه‌هایی مانند مناجات خوانی، بیانیه سیره شهدا، پرسش و پاسخ، ویژه برنامه میلاد و وفات حضرت زینب (س)، اعمال ام داوود و غیره گنجانده شده است و از طلاب و کارشناسان دینی هم بهره خواهیم برد.

اعتکاف از جمله عبادت‌های تأثیرگذاری است که زندگی فردی و اجتماعی را در بر می‌گیرد و نقش مهمی در سر و سامان دادن به جنبه اجتماعی زندگی شخص ایفا می‌کند چرا که نماز، روزه، دعا و تلاوت قرآن را یک جا در خود دارد و می‌توان گفت رمز اصلی اثرگذاری اعتکاف همین تکامل و تجمیع است.

به گزارش فارس، معتکف شدن و راز و نیازهای عارفانه، این فرصت را در اختیار فرد قرار می‌دهد تا دلش را از هرگونه ناخالصی و سیاهی بتکاند و قلب صیقلی خود را برای ماه رمضان و مهمانی خدا آماده کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645338

مهمترین اخبار ایران و جهان: