نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 14:40

تامین سرانه‌های آموزشی فردیس در اولویت قرار گیرد

امام جمعه فردیس گفت: تأمین سرانه‌های آموزشی شهرستان در اولویت قرارگیرد و شناسایی همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت خیرین برای نهضت مدرسه ‌سازی به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس،در نشست شورای آموزش و پرورش این  شهرستان که صبح امروز برگزار شد،  با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش و پرورش بر لزوم توجه و مشارکت همگانی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در نهضت مدرسه‌سازی و  افزایش سرانه‌های آموزشی در شهرستان تاکید کرد. 

وی شناسایی همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان در راستای تحقق اهداف نهضت مدرسه‌سازی را ضروری دانست و افزود: شناسایی خیرین و استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های مردمی در نهضت مدرسه‌سازی و تامین سرانه‌های آموزشی باید مورد توجه قرارگیرد و انگیزه کمک به مدرسه سازی در بین خیرین ایجاد شود.

امام جمعه فردیس، همچنین با اشاره به کمبود سرانه‌‌های آموزشی در شهرستان، بر لزوم همکاری بیشتر شهرداری ها با اداره نوسازی مدارس تاکید کرد و افزود: لازم است شهرداری‌ها در خصوص شناسایی و معرفی  شهرک‌سازهایی که به تعهدات خود برای تامین سرانه‌های آموزشی عمل نکرده‌اند، با واحد حقوقی آموزش‌و پرورش همکاری بیشتری داشته باشند.

وی  افزود: اهمیت موضوع عمل به تعهدات و ایجاد سرانه‌های آموزشی توسط شهرک‌سازها  به حدی است  که در این خصوص قانون عطف به ما سبق شده و شامل آنهایی هم می‌شود که  در گذشته اقدام به ساخت شهرک کرده و  به تعهدات خود در خصوص تامین سرانه‌های آموزشی عمل نکرده‌اند. بر این اساس شناسایی این افراد و اقدام حقوقی توسط آموزش و پرورش می‌تواند کمک موثری در مسیر تامین سرانه آموزشی باشد.

حسینی همچنین با اشاره به شرایط بحرانی فردیس در کمبود سرانه آموزشی، از اداره اوقاف و امور خیریه خواست در صورتیکه نیت وقف عام در خصوص زمین‌های وقفی در شهرستان وجود دارد برای  احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.‌

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630882

مهمترین اخبار ایران و جهان: