نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 19:09

افزایش سرانه آموزشی در ایلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: سرانه فضای آموزشی در استان ایلام بعد از انقلاب از ۱.۵ به ۵.۲ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جلال حمره مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام، روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تمام پروژه‌های تحت مدیریت  این سازمان با اطلاع رسانی‌های به موقع و لازم پیشرفت کرده و به بهره‌برداری  خواهند رسید. 

وی با اشاره به اینکه، ضروری است با اطلاع رسانی به موقع مردم از اقدامات دولت سیزدهم در راستای پیشرفت و ترقی جامعه آگاه شوند، افزود: این امر منجر به امید آفرینی در جامعه و همچنین رفع مشکلات جامعه خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی در این استان بعد از انقلاب از ۱.۵ به ۵.۲ رسیده است و نگهداری مدارس ذاتاً از وظایف اداره کل آموزش و پرورش است.

حمره، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس ساخت مدارس جدید با استفاده از سیستم‌های صنعتی‌سازی و تضمین ایمنی در بخش سازه آن و استفاده از این مدارس در آینده نزدیک است. 

وی خاطرنشان کرد: توجه به معماری ایرانی_ اسلامی در اجرای پروژه‌ها معماری و توجه حفظ محیط‌زیست و شادابی طبیعت در قالب ساختمان‌های سبز از مهم‌ترین شاخصه‌های پروژه‌های آموزشی در دست ساخت دولت سیزدهم است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تصریح کرد: وجود چنین مدارسی به عنوان کانون گردهمایی محلات و مردم برای رفع نیازها و همچنین استفاده از سالن‌های ورزشی و امکانات فرهنگی برای یک محله بسیار حائز اهمیت هستند. 

این مقام مسئول بیان کرد: استانداردسازی و استحکام مدارس و جایگزینی مدارس غیر استاندارد سنگی و کانکسی از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان ایلام است. 

وی یادآور شد: تمام نیازهای مدارس نوسازی شده در استان ایلام مطابق با استانداردهای ملی تهیه شده و طراحی و معماری این مدارس در کشور حائز رتبه برتر هستند. 

حمره به ویژگی‌های مدارس سبز در استان ایلام پرداخت و گفت: استفاده از انرژی خورشیدی، نور طبیعی، فضای سبز، توجه به اقلیم و معماری خاص خود در مناطق مختلف استان، ساخت مدارس با توجه به جنسیت و معماری خاص در آن و استفاده از سیستم‌های گرمایشی استاندارد از جمله  ویژگی‌های این مدارس هستند.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660638

مهمترین اخبار ایران و جهان: