نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 17:40

بهمن‌ماه، زمان اتمام پروژه ۶۸۰ واحدی دولت‌آباد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تا بهمن‌ماه سال آینده تا مرحله سفت‌کاری و نمای پروژه 680 واحدی «دولت‌آباد» به پایان رسیده و تحویل متقاضیان می‌شود.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه با اشاره‌ به اینکه این پروژه‌ به‌تازگی کار خود را شروع کرده اما با سرعت زیاد به‌پیش می‌رود اظهار کرد: این پروژه قرار است تا سال آینده ۶۸۰ خانوار کرمانشاهی را خانه‌دار کند.
وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار آغاز به کارکرده و اجرای آن بر اساس یک طرح جدید خواهد بود که کرمانشاه مبدع و پایلوت اجرای آن است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در خصوص نحوه اجرای این پروژه و ساخت واحدهای آن تصریح کرد: در طرح مسکن مهر، شاهد ساخت و اجرای پروژه‌ها به شکل انبوه‌ساز بودیم و همین امر موجب شد پروژه به دلیل عدم پرداخت به‌موقع سهم آورده‌ها با مشکلات بسیاری مواجه شود و از طرفی ساخت واحدها به شکل انبوه‌ساز هزینه‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد، چراکه هزینه‌های بسیاری صرف مشاعات ساختمان می‌شود و همین امر موجب افزایش سهم آورده متقاضیان می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به این مشکلات، طرح واحدهای سه‌طبقه حیاط دار تدریجی را پیشنهاد دادیم، طرحی که همین پروژه ۶۸۰ واحدی بر اساس آن در حال اجراست.
الماسی تأکید کرد: این پروژه‌ به شکل ساختمان‌های سه‌طبقه‌ای که در هر طبقه دو واحد مستقر است احداث می‌شوند و در دو طرف ساختمان یعنی در قسمت پشت و جلو حیاط لحاظ شده که فضای خوب و دل‌بازی به ساختمان بخشیده و از طرفی محلی برای پارک خودروها خواهد بود، بنابراین هزینه پارکینگ و ... از کل پروژه کم می‌شود.
وی گفت: بر اساس قانون، ساختمان‌های تا چهار طبقه اجباری برای نصب آسانسور ندارند اما در همین ساختمان‌های سه‌طبقه ما محل آسانسور را هم لحاظ کرده‌ایم تا درصورتی‌که ساکنان خودشان تمایل داشته باشند آسانسور نصب کنند.
الماسی مدیرکل راه و شهرستان استان کرمانشاه مطرح کرد: در این پروژه به دلیل تعداد کم طبقات، امکان انتخاب هم‌گروه‌ها وجود دارد و افراد می‌توانند با نزدیکان خود که واجد شرایط هستند در یک ساختمان مستقر شوند و ویژگی دیگر این طرح این است که ساختمان‌ها تا مرحله سفت‌کاری و نما انجام‌شده و سپس تحویل متقاضیان می‌شوند. با انجام این کار اگر متقاضی پولی برای نازک‌کار نداشته باشد پروژه معطل نمانده و می‌تواند واحد خود را تحویل گرفته و بعداً خودش با میل و سلیقه خود کار نازک‌کاری را انجام دهد، هرچند اگر متقاضیان درخواست داشته و هزینه پرداخت کنند کار نازک‌کاری را هم برای آن‌ها انجام می‌دهیم.

پایان پیام/ ۳۸۵۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660538

مهمترین اخبار ایران و جهان: