نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 15:30

دستگاه‌ها به وظایف خود در قانون حجاب عمل کنند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند گفت: اگر دستگاه‌های اداری به وظایف محوله در قانون حجاب و عفاف عمل کند بسیاری از مسائل حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، شهروز کیانی ظهر امروز در کارگروه بانوان اظهار کرد: پیگیری بحث عفاف و حجاب فقط به مجموعه فرمانداری مرتبط نیست بلکه ۲۵ دستگاه در این زمینه مسئولیت دارند که اگر آنها به آنچه برایشان مشخص شده عمل نمایند قطعا بسیاری از مسائل حل می شود. 

وی افزود: برای تاثیرگذاری قوانین عفاف و حجاب ابتدا باید از ادارات خود شروع کنیم زیرا نگاه جامعه به مدیران با سایر اقشار متفاوت بوده و دوگانگی در رفتار آنان می‌تواند اقدامات فرهنگی را بی‌اثر کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند در این زمینه به نوع پوشش مدیران اشاره کرد و گفت: اگر مدیر یک دستگاه اداری صبح تا ظهر در محل کارش یک نوع پوشش داشته باشد و بعدازظهر طور دیگری لباس بپوشد این مساله می‌تواند در ذهنیت جامعه تناقض ایجاد کند ما مدیران باید در تراز جمهوری اسلامی رفتار کرده و لباس بپوشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات ما در حوزه اقناعی و فضای مجازی قانع‌کننده نیست گفت: دشمنان امروز اصالت و هویت ما را هدف قرار داده‌اند و باید از کیان خانواده دفاع کنیم.

کیانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش دو نهاد مهم و اثرگذار در انتقال فرهنگ هستند اضافه کرد: اگر مثلا معلمان پرورشی در آموزش و پرورش به آنچه می‌گویند اعتقاد نداشته باشند و یا اینکه شئونات را رعایت نکنند نمی‌توان انتظار داشت کار فرهنگی روی دانش‌آموزان اثر مثبت داشته باشد. 

وی با اشاره به دومین سالگرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: طی حدود دو سال گذشته دولت سیزدهم اقدامات مهمی را انجام داده که می‌توان به کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از مرگ و میر مردم و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی اشاره کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند به دیگر اقدامات و برنامه‌های شاخص دولت طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌هایی که توسط دولت قبل به صورت غیر کارشناسی در حال پیگیری بود بحث رتبه‌بندی معلمان است که به نتیجه‌ای نرسید اما دولت با جدیت پای کار آمد و آن را اجرا کرد.

کیانی یکی از مشکلات دولت فعلی که مانع از موفقیت‌های بیشتر او شده را بدهی‌های به جای مانده از دولت گذشته عنوان کرد و افزود: پرداختن به بدهی‌های گذشته وقت و انرژی زیادی را از دولت گرفته و مانع از موفقیت‌های بیشتر او شده است. 

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم بدون چاپ اسکناس و اخذ وام کشور را اداره می‌کند و حتی بدهی‌های گذشته را پرداخت می‌کند کهداین موفقیت‌ها باید گفته شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند به بحث سیاست خارجی دولت اشاره کرد و افزود: گشایش‌های خوبی در ارتباط با کشورهای همسایه صورت گرفته و کشورهای همسایه که زمانی با ما قطع ارتباط کرده بودند خود برای ارتباط با ما پیشگام شده‌اند. 

وی افزود: در زمینه ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکا هستند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های اقتصادی که در این کشورها تعطیل شده بودند در حال احیا هستند که قطعا منافع خوبی برای کشور خواهند داشت. 

کیانی گفت: در گذشته همه نگاه‌ها فقط به سوی یک کشور بود و تلاش‌ها برای احیای برجام صورت می‌گرفت اما امروز چون ایران دست برتر را دارد آنها خودشان برای اجرای برجام به سراغ ما می‌آیند اما ما کشور را بدون برجام هم اداره می‌کنیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296038

مهمترین اخبار ایران و جهان: