نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:55

جزئیات دستگیری چند کارمند شاهرودی از زبان رئیس‌کل دادگستری سمنان

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: ۲ نفر از کارکنان نهاد اجرایی و عمومی و یک کارچاق‌کن در شهرستان شاهرود دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضائیه مبنی بر نظارت بر عملکرد ضابطان به دادستان‌های عمومی و انقلاب مقرر دستور داده شد تا در راستای حفظ حقوق عامه و اجرای مفاد آن شیوه‌نامه، تشدید نظارت‌ها را از مراجع امنیتی مطالبه کنند.

وی اظهار کرد: در همین راستا ۲ نفر از کارکنان نهادهای اجرایی با همکاری و به‌کارگیری یک کارچاق‌کن توسط نهادهای امنیتی حوزه قضایی شاهرود شناسایی و دستگیر و به دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان معرفی و پس از تشکیل پرونده قضایی با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: این افراد با قصد اعمال نفوذ به منظور دخل و تصرف در امور غیر مرتبط اداری با ارائه وعده و وعیدهای مالی زمینه فساد اداری را ایجاد می‌کردند.

عبداللهی گفت: صیانت از حقوق عامه از مطالبات صحیح مردم از دستگاه قضایی است که تحقق این مهم به عنوان یکی از اهداف دستگاه قضایی استان سمنان در سال جاری بشمار می‌آید و در این پرونده با این نوع جرائم برخورد سخت و بلکه عبرت‌آموز اتفاق خواهد افتاد تا موجب سلب اعتماد مردم به بدنه پاک دستگاه اجرایی نشده است و چنانچه نتایج حاصل از رسیدگی به این پرونده منع انتشار نداشته باشد به اطلاع افکار عمومی می‌رسد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295238

مهمترین اخبار ایران و جهان: