نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 22:41

ضرورت اتحاد دستگاه‌های دیپلماسی جهان اسلام در برابر اهانت به مقدس

قم- مدیر حوزه های علمیه گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های دیپلماسی جهان اسلام با جریان همبسته، با تنظیم اسنادی جلوی اهانت‌ها به مقدسات اسلام را بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در اختتامیه جشنواره هنر آسمانی با اشاره به هتک حرمت ساحت قرآن کریم در سوئد اظهار داشت: قرآن کتابی است فراتر از هر مذهب و برای هر ادیان و بشری الهام بخش است و کتابی هنری است که بزرگترین هنرمندان در برابر انوار و طیف‌های هنری این کتاب تواضع کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اینکه با حمایت رسمی دولت‌های اروپایی به قرآن، نماد عظمت مسلمانان و جلوه گاه هنرهای عالی آسمانی و انسانی جسارت شود قابل قبول نیست.

آیت الله اعرافی افزود: جامعه هنرمندان ایران و هنرمندان حوزوی در کنار سایر اقشار ایران اسلامی این اقدام را محکوم می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتظار می‌رود سازمان ملل، جوامع بین المللی، جریان‌های سیاسی و اجتماعی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی دنیا و دستگاه‌های سیاسی عالم اسلام اقدامات جدی تری در این زمینه انجام دهند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امید می‌رود با پیگیری دستگاه دیپلماسی که اقداماتی صورت گرفته، شکل گیری جریان همبسته در دیپلماسی جهان اسلام در برابر این جسارت‌ها را شاهد باشیم و با تنظیم اسنادی جلوی این اهانت‌ها به مقدسات اسلام گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326682

مهمترین اخبار ایران و جهان: