نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 11:00

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در سراسر کشور

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» همزمان با روز ششم محرم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در جلسه ستاد برنامه‌ریزی یازدهمین سوگواره احلی من العسل با اشاره به پیشینه این سوگواره اظهار کرد: ۱۱ سال پیش، این سوگواره بنیانگذاری شد تا بتوانیم پیوندی بین نوجوانان ۱۲ ساله دانش‌آموز با اهل بیت(ع) و محوریت حضرت قاسم (ع) ایجاد کنیم.

وی افزود: در طی این سال‌ها، این سوگواره در سال تحصیلی که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور داشتند به صورت باشکوهی برگزار شد و در دوران کرونا نیز با قوت هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری این سوگواره را برگزار کردیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال هم همزمان با دوم مردادماه مصادف با ۶ محرم مانند سالیان گذشته این سوگواره را در سراسر کشور برگزار می‌کنیم و در نیمی از مناطق این مراسم رأس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

باقری از تشکیل یک کارگروه ویژه برای برگزاری پویش مرتبط با سوگواره احلی من العسل خبر داد و گفت: سعی داریم یازدهمین دوره سوگواره «احلی من العسل» را با شکوه بیشتری به صورت حضوری برگزار کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327482

مهمترین اخبار ایران و جهان: