نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 14:21

بیش از 12 هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در سمنان هستند

معاون سیاسی استاندار سمنان گفت: بیش از 12 هزار نفر، مجری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری سال ۱۴۰۲ در استان سمنان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه ستاد انتخابات صدا و سیمای مرکز سمنان که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز سمنان برگزار شد، با اشاره به سالروز برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ اظهار کرد: قطعاً ۲۸ خردادماه، نماد مردم‌سالاری و نماد ایمان و امید در ایران اسلامی است و در این روز دولت سیزدهم با هدف ارتقای سرمایه‌های اجتماعی انتخاب شد.

ریواده با تأکید بر اینکه گفتمان دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، گفتمان ایران اسلامی است، بیان کرد: ایمان و امید ۲ مفهوم دولت مردمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه دستاوردها و خدمات دولت مردمی، باید برای مردم تبیین شود، گفت: راهبرد دولت سیزدهم مبتنی بر اقدام، تعریف و برنامه‌ریزی شده است و سفرهای استانی، برگزاری میزهای خدمت و ... با هدف گره‌گشایی از مشکلات مردم به انجام می‌رسد.‌

وی گفت: ما نیاز داریم تا کارهای پیوسته و مستمری را در حوزه فرهنگی و اجتماعی، به انجام برسانیم.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با قدردانی از صدا و سیمای مرکز سمنان به دلیل شکل‌دهی ستاد انتخابات در صدا و سیما، گفت: سیاست‌گذاری‌های حوزه تبیین با هدف تحقق اهداف راهبردهای چهارگانه انتخابات باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ارتقای سرمایه اجتماعی را در سایه‌سار اقدام و حضور در میدان میسر دانست و اضافه کرد: دولت آیت‌الله رئیسی دوات تصمیمات سخت و گام‌های بزرگ است و در دیپلماسی نظام، با حاکم شدن عقلانیت، شاهد اوج‌گیری روابط با سایر کشورها، همراه با عزت و اقتدار هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز شاهد دیپلماسی التماسی و ذلت‌آور نیستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعلام بانک جهانی در آستانه جهش اقتصادی است.‌

ریواده، بیان خدمات و دستاوردهای حاصل شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم را موجب افزایش مشارکت عمومی دانست و عنوان کرد: باید از ظرفیت جهاد تبیین در راستای امیدآفرینی استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان راهبرد مدیریتی در حوزه سیاسی استان را برقراری آرامش سیاسی و پرهیز از غوغاسالاری عنوان و اضافه کرد: گرفتار شدن مدیران در حواشی، موجب کاهش سرمایه‌های اجتماعی است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اعلام اینکه بیش از ۱۲ هزار نفر، مجری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری سال ۱۴۰۲ در استان سمنان خواهند بود، اظهار کرد: آموزش عمومی به مردم و آموزش مجریان انتخابات باید بر مبنای ایجاد نشاط و انتقال مهارت باشد.

وی از صدا و سیمای مرکز سمنان خواست با تولید برنامه‌های پرنشاط و جذاب در راستای ایجاد مشارکت عمومی مردم در انتخابات مساعدت کند و بر این نکته تأکید کرد که برای برگزاری انتخاباتی پرشور و پرنشاط، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم انجام افکار سنجی‌های مستمر و ارائه نتایج این افکارسنجی در جلسات هیأت اندیشه‌ورز گفت: ما نیازمند یاری تمامی رسانه‌ها و فعالان فضای مجاری در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت بالای مردم استان هستیم.

ریواده، تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به مردم را در افزایش مشارکت در انتخابات، مؤثر دانست و گفت: از رقابت، میان گفتمان‌های سیاسی استان استقبال می‌کنیم.

ایجاد امید و نشاط در دستور کار صدا و سیما

عبدالرضا دهرویه، مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: راهبردهای اصلی انتخابات در کلام رهبر معظم انقلاب عنوان شده است و صدا و سیمای مرکز سمنان نیز بر این مبنا برنامه‌سازی می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تمام رسانه‌ها در راستای تقویت چهار راهبرد اصلی انتخابات گام بردارند، بیان کرد: همیشه در انتخابات استان سمنان با مشارکت بالای مردم مواجه بوده‌ایم.‌

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان با تشکیل هیأت اندیشه‌ورز اقدام بزرگی کرده است، گفت: ارتقای سرمایه اجتماعی و ملی و ایجاد اعتماد، امید و نشاط در دستور کار برنامه‌سازان صدا و سیمای مرکز سمنان ماست.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292938

مهمترین اخبار ایران و جهان: