نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 12:37

سرانه فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان ۴ مترمربع است

نوشهر- رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران با تاکید بر ترمیم و ارتقای وضعیت فضای دانشگاه گفت: سرانه فضای آموزشی در این دانشگاه به ازای هر دانشجو چهار مترمربع و پایین تر از میانگین جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله مهدوی صبح چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست آموزش عالی شهید مطهری نوشهر با بیان اینکه باید براساس خط ولی فقیه مسیر را سیر کنیم، به سابقه ۱۰۰ ساله تربیت معلم اشاره کرد و گفت: تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی بعد از وقوع انقلاب اسلامی رخ داده است.

وی با عنوان اینکه دانشگاه تربیت مدرس و تربیت معلم از دانشگاه‌های مهم برای تربیت معلم و استاد در تراز انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، گفت: فضا و امکانات دانشگاه تربیت معلم و فرهنگیان نیازمند بازسازی و ترمیم است.

وی با اظهار اینکه فضای موجود در دانشگاه فرهنگیان به ازای هر دانشجو چهار مترمربع است، افزود: این درحالی نرم و میانگین جهانی ۱۸ تا ۱۹ مترمربع است و با آن فاصله زیادی داریم.

مهدوی با اشاره به انتصاب رفائیل آزادیان به عنوان سرپرست مرکز آموزش عالی شهید مطهری از همکاران خواست تا برای رسیدن به اهداف به وی کمک کنند و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه بهره گیری شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران با عنوان اینکه نیازمند مرکز و دانشکده‌ای برای تربیت دختران معلم در غرب استان هستیم، گفت: در صورت تأمین فضا و امکانات حاضر به دایرکردن رشته‌هایی در منطقه هستیم.

وی ظرفیت مرکز آموزش عالی شهید مطهری را ۳۸۰ دانشجو بیان کرد و گفت: باید تمامی معلمان غرب استان در این مرکز تربیت شود.

حجت الاسلام مرادیان مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز با بیان اینکه پذیرش مسئولیت خطیر دانشگاه فرهنگیان بسیار سنگین است، افزود: این دانشگاه مسئولیت تعلیم و تربیت نسل‌های آینده را به دوش می‌کشد.

سرانه فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان ۴ مترمربع است

وی ادامه داد: در حال حاضر جوانان به عرصه‌های مختلف تولید علم دست یافتند و تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی از مسئولیت مهم دانشگاه فرهنگیان به شمار می‌رود.

رفائیل آزادیان سرپرست جدید مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر نیز با دانشگاه فرهنگیان نیز دانشگاه راهبردی محسوب می‌شود، افزود: اگر معلم در رأس باشد جامعه دارای امنیت و آسایش خواهد بود و گره‌های مسائل اجتماعی به دست معلمان باز می‌شود.

وی با عنوان اینکه محیط بیرونی و دستگاه‌ها باید از دانشگاه فرهنگیان حمایت کنند، افزود: بخش عظیم ماموریت دانشگاه فرهنگیان، تربیتی و فرهنگی است و دگفتمان شهیدان باید در دانشگاه ترویج یابد و دانشجویان باید شهیدپژوهشی داشته باشند.

آزادیان با اشاره به الزامات حکمرانی مطلوب گفت: حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی با دیگر مناطق فرق می کند.

در این مراسم از تلاش علی مهدی زاده تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284438

مهمترین اخبار ایران و جهان: