نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 15:25

لزوم تقویت روحیه بسیجی و جهادی در دادگستری لرستان

خرم‌آباد- رئیس کل دادگستری لرستان بر لزوم تقویت روحیه بسیجی و جهادی در دادگستری این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید شهواری امروز چهارشنبه در دیدار با بسیجیان دادگستری لرستان، اظهار داشت: در رابطه با بسیج ما تعابیر بسیار دقیق و لطیفی داریم، مقام معظم رهبری می فرمایند «بسیج شجره طیبه است»، حضرت امام نیز می فرماید افتخارم این است که من خود یک بسیجی هستم.

وی گفت: فرهنگ بسیج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت است و همیشه پا به رکاب و آماده خدمت گذاری، تلاش و مجاهدت است، این روحیه باید بیش از هر زمانی در جامعه تقویت شود.

رئیس کل دادگستری لرستان، افزود: در هر عرصه‌ای که بسیج پای کار بوده است و بسیجیان به میدان آمدند کار زمین مانده ای نمی‌بینید چرا که با کار مضاعف و تلاش کارهای بزرگی را انجام دادند که با کار اداری انجام نمی‌شد، اما با روحیه جهادی و بسیجی کارهای بزرگی انجام شده است.

حجت الاسلام شهواری در ادامه بیان کرد: بایستی روحیه بسیجی در لایه‌های مختلف دادگستری جا بیفتد و به عنوان فرهنگ تلاش کوشش و ایثار سرلوحه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه در دادگستری خدمات فراوانی و ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌شود، گفت: در بعضی از بخش‌ها کمبودها و نقصان‌هایی وجود دارد که اگر روحیه بسیجی و روحیه جهاد و تلاش در رفتار و عمل و نیز در گفتار وجود داشته باشد می‌توان این نقص‌ها را جبران کرد، یک نمونه آن پرونده‌های مسن است که کارمندان و قضات با روحیه‌ای بسیجی و ایثار در این بخش کمک می‌کند و همین باعث می‌شود هم دادگستری یک پله بالاتر رود و هم میزان رضایتمندی مردم بیشتر شود.

رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: روحیه بسیجی بایستی در تمام عرصه‌ها وجود داشته باشد و کار بسیجی مختص عرصه جنگ و نبرد نیست بلکه بایستی در تمام عرصه‌ها با روحیه بسیجی با کار مضاعف و جهادی به مردم خدمت کرد.

حجت الاسلام شهواری در ادامه بیان کرد: شجره طیبه بودن الزاماً در شهادت و ایثار و جانبازی و جنگ نیست بلکه هر فعل مثبتی که ما را به خدا نزدیک کند و موجب شود مشکلات مردم حل شود در راستای فرهنگ بسیجی است.

وی گفت: ما در تمام بخش‌های دادگستری نیاز به روحیه بسیجی داریم و تمام نقصان‌ها با این روحیه قابل حل هستند، آن همکار قضایی که تا ساعاتی از شب پرونده‌ها را حل و فصل می‌کند و همکاری که از وقت خانواده و همسر و فرزندانش میزند و در روز تعطیل و غیر تعطیل برای حل و فصل پرونده‌های مردم تلاش می‌کند و سرکار می‌آید، این هم یک کار جهادی و بسیجی وار است.

رئیس کل دادگستری لرستان، افزود: بسیجیان در گستراندن روحیه بسیجی در دادگستری می‌توانند با کار میدانی و فرهنگی نقش بسزایی داشته باشند چرا که هر چه این روحیه در دادگستری تقویت شود موجب پیشرفت و تعالی و رضایتمندی مردم در دستگاه قضایی می‌شود.

در ادامه این جلسه که به با هدف ارایه عملکرد سه ماه نخست و تدوین برنامه‌های سه ماهه دوم سال براساس تقویم فرهنگی تشکیل شد داریوش حسن زاده فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی دادگستری لرستان به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌های بسیج در دادگستری پرداخت.

شایان ذکر است پایگاه مقاومت دادگستری از جمله پایگاه‌های شاخص در اجرای برنامه‌های ابلاغی و پیشنهادی بسیج دستگاه قضایی کشور بوده و خوشبختانه توانسته است در آخرین همایش فرماندهان بسیج دستگاه قضایی و سازمانهای تابعه در سال ۹۷ به عنوان پایگاه نمونه کشوری شناخته شود و مضافاً در طی هفت سال گذشته نیز به عنوان پایگاه نمونه در بین ۷۷ پایگاه مقاومت بسیج ادارات کل استان لرستان انتخاب شود. `

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284882

مهمترین اخبار ایران و جهان: