نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 14:07

مسئولان و خانواده‌ها مراقب تهاجم فرهنگی دشمنان باشند

بوشهر- امام جمعه آب‌پخش گفت: انتظار می‌رود که مسئولان و خانواده‌ها مراقب تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان باشند و از جوانان مراقبت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز جمعه شهر آب‌پخش اظهار داشت: حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اهمیت فراوانی دارد و جوانان با عزم راسخ خود در این مسیر گام بردارند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر معنویت و اخلاق افزود: پیامبر اکرم فرمود دو چیز گران بها در بین شما می‌گذارم، کتاب خدا و اهل بیت، خداوند به من این را خبر داده است که این دو از من جدا نمی‌شود.

امام جمعه آب‌پخش ابراز داشت: اگر می‌خواهید ایثار، اخلاق، کمک به نیازمند، شجاع، شهادت طلبی و… را داشته باشیم باید به قرآن کریم و همچنین شیوه‌های عملی پیامبر عمل کنیم. آیا غیر از این می‌توانیم به دست بیاوریم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به چند نکته مهم اشاره فرمودند که معنویت با دستور و فرمان به دست نمی‌آید و باید حکومت و همه مسئولان و هر کسی مسئولیت دارد باید خود منشأ و اخلاق معنوی داشته باشد.

رضایی اظهار داشت: نمی‌شود بگویید که قصد دارم جامعه را به سمت اخلاق و معنویت هدایت کنم ولی خودم پایبند نباشم؛ نمی‌شود و موفق نمی‌شوم وقتی خود من مسئول تجمل گرا باشم نمی‌توانم مردم را ارشاد کنم.

وی بیان داشت: مسئول باید خود دارای اخلاق و معنویت باشد و مردم را هم ارشاد کند و متأسفانه وقتی صحبت از این عرصه می‌شود مسئولان میگویند بودجه برای آن نیست.

رضایی ادامه داد: ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته که در اختیار جامعه است، تهاجم فرهنگی به سوی جوانان و نوجوانان است و به چشم خود می‌بینیم. مسئولان وظیفه سنگینی دارند و پدر و مادران هم مسئولان وظیفه دارند و باید در این باره برنامه‌های داشته باشند.

امام جمعه آب‌پخش گفت: دشمن هر وقت ببیند پیشرفت کشور دارد حاصل می‌شود و گام‌های مؤثر برای مهار تورم، توسعه برنامه صلح آمیز هسته‌ای، کاهش قیمت سکه و دلار و خودرو را شاهد هستیم برایش سخت است و تلاش می‌کند که بتوانند علیه اقتصاد و این پیشرفت که با تلاش دولت خدمت‌گزار به دست آمد ضربه بزند.

وی افزود: پاسخ این اولاً بدانید ایران هیچ توافق موقتی جایگزین برجام وجود ندارد و در دستور کار ما نیست و دشمنان ما بدانند اگر آمریکا با صداقت جلو بیاید امکان کامل توافق هست و این دولت، دولت قبل نیست و معادلات سیاسی به چند کشور خاص نیست و سفر اخیر رئیس جمهور بیانگر این است.

امام جمعه آب‌پخش اظهار داشت: سیاست خارجه ما را مقام معظم رهبری تعیین می‌کند و ما تابع آن هستیم و خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288482

مهمترین اخبار ایران و جهان: