نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 13:41

ارتقای سلامت محصولات کشاورزی دغدغه عمومی مردم است

شهرکرد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای سلامت محصولات کشاورزی، اقداماتی مثل صدور کد بهداشتی تولیدات انجام داده است.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در دنیا به ویژه در کشورهای توسعه یافته به ازای هر مترمکعب آب بیش از ۸ دلار ارزش اقتصادی لحاظ می‌شود این در حالی است که در ایران این ارزش کمتر از ۰.۵ دلار است، این نشان می‌دهد در بهره‌وری اقتصادی آب در کشور کمتر کار شده است.

وی افزود: توسعه زنجیره‌های ارزش و کاهش ضایعات راهبرد دیگری است که مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است، از همین رو توسعه واحدهای صنعتی در چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار گرفت و لذا احداث ۱۱ سردخانه جدید در این استان در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین توسعه شهرک بادام و میدان دام از دیگر طرح‌هایی هستند که می‌توانیم با استفاده از آن ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی را که ممکن است که به صورت خام به فروش برسند، افزایش داد تا این ارزش افزوده نصیب دامدار و کشاورز شود.

برزگر عنوان کرد: ارتقای سلامت محصولات کشاورزی دغدغه عمومی مردم است بنابراین مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به سمت ارائه گواهی محصولات، صدور کد بهداشتی برای محصولات راهبردی و پُرکاربرد، نظارت بیشتر بر گلخانه‌ها و… حرکت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: در بحث امهال تسهیلات کشاورزی ۱۳۰ میلیارد تومان برای کشاورزان خسارت دیده در چهارمحال و بختیاری لحاظ شد که مربوط به بیش از ۱۴ هزار پرونده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ فقره مجوز در بخش کشاورزی در استان صادر شده است، اضافه کرد: در بحث واگذاری‌ها، تغییر کاربری، نظارت بر واگذاری‌ها و تداخل بیش از ۱۵ هزار پرونده تشکیل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286938

مهمترین اخبار ایران و جهان: