نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:00

کدام شهرستان ها بیشترین و کمترین مراجعه نزاع به پزشکی قانونی قزوین را دارند؟

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین بیشترین آمار مراجعین درگیری و نزاع را مربوط به شهرستان البرز برشمرد و اذعان کرد: شهرستان البرز با ۲۹/۲۱ درصد و شهرستان قزوین با ۵/۸۶ بیشترین و کم ترین آمار مراجعین حوزه درگیری و نزاع در استان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مصطفی جعفرزاده ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه و با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سالن جلسات اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد، اظهار کرد: ۳۸ هزار و ۵۸۹ مورد معاینه در سال ۱۴٠۱ توسط پزشکان اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین انجام شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۵/۲۱ درصدی را نشان می دهد.

وی از افزایش مراجعین مربوط به نزاع و درگیری به اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین خبرداد و اذعان کرد: سال گذشته (۱۴۰۱) ۱۲ هزار و ۳۷۸ نفر درگیری و نزاع در استان قزوین صورت گرفت که در مقایسه با آمار ۱۱ هزار و ۴۸۴ نفری سال (۱۴۰۰) حاکی از افزایش ۷/۷۸ درصدی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین بیشترین آمار مراجعین درگیری و نزاع را مربوط به شهرستان البرز برشمرد و اذعان کرد: شهرستان البرز با ۲۹/۲۱ درصد و شهرستان قزوین با ۵/۸۶ بیشترین و کم ترین آمار مراجعین حوزه درگیری و نزاع در استان را به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسئول در ادامه ضمن اشاره به اینکه تنها مرجع اعلام رسمی متوفیان تصادفات جاده ای سازمان پزشکی قانونی است، بیان کرد: در سال ۱۴٠۱، ۳۴۰ نفر بر اثر حوادث ناشی از تصادفات جاده ای جان خود را از دست داند که در مقایسه با آمار ۳۰۲ نفری سال ۱۴۰۰ نشان دهنده رشد ۱۲/۵ درصدی است.

جعفرزاده در ادامه به مصدومیت ۹ هزار و ۴۸۹ نفر در حوادث رانندگی برون شهری و درون شهری اشاره کرد و یادآور شد: ۶ هزار و ۸۸۹ نفر در سال ۱۴۰۰ بر اثر حوادث ترافیکی و رانندگی مصدوم شدند که در مقایسه با آمار سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۶۰۰ نفری را نشان می دهد.

وی همچنین از غرق شدن ۲۴ نفر در سال ۱۴۰۱ در استان قزوین خبر داد و افزود: ۳۹ قزوینی در سال ۱۴٠٠ جان خود را در استخر های آب کشاورزی، سد ها، رودخانه ها و... از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین ادامه داد: شهرستان بوئین زهرا در آینده ای نه چندان دور صاحب ساختمان پزشکی قانونی با تجهیزات بروز و مدرن خواهد شد.

جعفرزاده اضافه کرد: پروژه ساخت سالن تشریح جسد اداره پزشکی قانونی شهرستان تاکستان ۳ سال معطل مانده و در این ۳ سال با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول اصلی ترین مشکل معطل ماندن پروژه سالن تشریح جسد اداره پزشکی قانونی شهرستان تاکستان را نبود انشعابات آب، برق و گاز برشمرد و افزود: امیدواریم با ورود جدی مدیران دستگاه های خدمات رسان و مدیران ارشد قضائی و دولتی استان قزوین مشکل ۳ ساله سالن تشریح جسد اداره پزشک قانونی شهرستان تاکستان حل و فصل شود.

وی اصلی ترین معضل این روز های سازمان پزشکی قانونی را کمبود نیروی کار دانست و گفت: عدم شرکت نیروهای جوان در آزمون استخدامی سازمان پزشکی قانونی و نبود نیروی کار (پزشک و کادر فنی) می تواند دریچه بسیاری از مشکلات در آینده باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین در پایان تاکید کرد: زنگ خطر نبود نیروی انسانی جوان در سازمان پزشکی قانونی به صدا درآمده است که در صورت عدم برنامه ریری دقیق می تواند مشکلات عدیده ای را به وجود آورد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302638

مهمترین اخبار ایران و جهان: