نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 09:01

راه‌اندازی 17 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در گرگان

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: در حال راه‌اندازی ۱۷ هزار متر مکعب مخزن در شهر گرگان هستیم و این مخزن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی، مخزن پنج هزار متر مکعبی و مخزن دو هزار متر مکعبی است.

ایرج حیدریان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان توجه به رفع تنش آبی در شهرستان‌های استان گلستان است.

وی ادامه داد: استاندار گلستان نیز به همراه مدیران و معاونان جلسات ویژه‌ای را در این مدت برای پیگیری مشکلات تامین آب شهرستان‌ها انجام دادند به صورتی که در سفرهای شهرستانی استاندار گلستان، موضوع تامین آب شرب جزء مسائل اصلی مورد پیگیری و بررسی بوده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: شهر گرگان نیز به عنوان مرکز استان گلستان سال‌ها است با مشکلات تامین آب شرب روبرو است و با تلاش‌های انجام شده به ویژه از یک ماه گذشته تاکنون ۱۵۰ لیتر به ظرفیت آب شرب در گرگان افزوده شده است.

حیدریان بیان کرد: در حال راه‌اندازی ۱۷ هزار متر مکعب مخزن در شهر گرگان هستیم و این مخزن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی، مخزن پنج هزار متر مکعبی و مخزن دو هزار متر مکعبی است.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات آب شرب در گرگان مسئله مصرف آب کشاورزی است و بخش اعظمی از منابع زیر زمینی موجود توسط چاه‌ها اعم از چاه‌های مجاز و غیرمجاز استخراج می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: چاه های آب قرق سه، قرق پنج و راهداری وارد مدار شده که با بهره برداری از پنج حلقه چاه دیگر، افزایش حجم آب شرب را خواهیم داشت و بخشی از کمبود منابع آب شرب گرگان تأمین می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312338

مهمترین اخبار ایران و جهان: