نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 17:44

کاهش ۲۰ درصدی پرونده‌های قضایی در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در سال گذشته علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های ورودی، ۲۰ درصد از پرونده‌های مانده از سال قبل کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در جامعه، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و استفاده از خرد جمعی می‌توان از این ظرفیت در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و در جهت پیشگیری از آسیب‌ها و بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و نا امنی‌های جامعه بهره برد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان با 55 درصد از ظرفیت تشکیلات سازمانی در حال ارائه خدمت است، افزود : با وجود این شرایط همکاران ما به‌صورت جهادی و انقلابی از کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته‌اند به‌طوری که در سال گذشته علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های ورودی، 20 درصد از پرونده‌های مانده از سال قبل نیز کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری خوزستان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با کمک سازمان‌های مردم نهاد را یکی از اهداف 14 گانه در دستگاه قضایی برشمرد و گفت: در تلاش هستیم که با استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و فعالین مردمی در شناسایی مشکلات و راهکارهای رفع آن، بخشی از مشکلات جامعه را بر طرف کنیم.

وی ادامه داد: بیان مشکلات باید همراه با ارائه راهکارهای عملی باشد تا به نتیجه ثمربخش و ارتقای آگاهی حقوقی و افزایش امنیت و توسعه اقتصادی استان کمک کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311582

مهمترین اخبار ایران و جهان: