نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 22:36

مخالفت آلمان و اتریش با ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین

مقامات دو کشور آلمان و اتریش اعلام کردند که با ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «بوریس پیستوریوس» (Boris Pistorius) وزیر دفاع آلمان امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد که برلین با ارسال بمب خوشه‌ ای به اوکراین مخالف است.

وزیر دفاع آلمان در برن در این خصوص گفت: آلمان مهمات خوشه‌ ای به اوکراین نمی‌ دهد، زیرا این کشور کنوانسیون منع تولید و استفاده از این نوع سلاح را امضاء کرده است.

از سوی دیگر، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان هم مخالفت خود را با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آلمان در این باره افزود: برلین به کنوانسیون ممنوعیت بمب‌ های خوشه‌ای متعهد است.

«الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش هم امروز جمعه گفت: اتریش با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین به دلیل تهدید طولانی مدت برای غیرنظامیان مخالف است.

این در حالیست که ۲ مقام آمریکایی ساعاتی پیش به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کردند که دولت «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا می خواهد تسلیحات خوشه‌ ای به اوکراین ارسال کند. انتظار می‌ رود واشنگتن کمک نظامی بیشتری به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال کند که شامل بمب های ممنوعه خوشه ای است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در این ارتباط اعلام کرد: آمریکا تا ساعاتی دیگر ارائه بسته جدید کمک نظامی این کشور به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین را رسانه ای خواهد کرد که برای اولین بار شامل هزاران بمب خوشه‌ ای می‌ شود که در بیش از ۱۲۰ کشور جهان ممنوع شده است.

به گزارش اینتل ریپابلیک، انتظار می رود واشنگتن امروز بیانیه ای را اعلام کند که شامل ارائه سلاح های خوشه ای، ده ها خودرو جنگی پیاده نظام «بردلی» (Bradley)، خودروهای جنگی زرهی «استرایکر» (Stryker) و موشک های دفاع هوایی به اوکراین باشد.

این در حالیست که کاخ سفید دیروز از احتمال انتقال بمب خوشه‌ای به اوکراین خبر داده بود.

کاخ سفید دیروز پنج شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا بررسی انتقال بمب خوشه ای به اوکراین را همچنان در دست بررسی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، بمب‌های خوشه‌ ای پس از انفجار تعداد زیادی بمب‌ های کوچک را در محوطه‌ ای وسیع منتشر می‌ کند و عملا باعث انفجارهای بدون هدف مشخص می‌ شود.

سازمان‌ های حمایت از حقوق بشر از روسیه و اوکراین خواسته‌ اند تا از کاربرد مهمات خوشه‌ ای در این جنگ خودداری کنند.

دیده بان حقوق بشر گفته است که کاربرد این مهمات در جنگ اوکراین باعث کشته شدن غیرنظامیان می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340882

مهمترین اخبار ایران و جهان: