نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 09:40

شرکت 1300 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در کنکور سراسری

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و 300 دانش‌آموز دختر و پسر تحت حمایت این نهاد در کنکور سراسری 1402 شرکت می‌کنند.

سید مهدی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر تحت حمایت کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت می‌کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی راهنمایی‌های لازم را از مشاوران کمیته امداد استان دریافت و همچنین به مؤسسات و آموزشگاه‌های کنکور معتبر طرف قرارداد این نهاد معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به ارائه خدمات حمایتی رایگان به این دانش‌آموزان، افزود: سال گذشته چهار دانش‌آموز موفق به کسب رتبه سه رقمی و ۲۰ دانش‌آموز نیز موفق به کسب رتبه زیر ۵ هزار شدند و  همچنین ۸۸ دانش‌آموز نیز جهت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مجاز شدند.

هاشمی با اشاره به قبولی ۱۶۲ دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در دانشگاه‌های سراسری کشور طی سال گذشته، اضافه کرد: از این تعداد ۶ نفر در رشته‌های پزشکی، یک نفر دندانپزشکی، ۴۲ نفر دانشگاه فرهنگیان، یک نفر پرستاری، هفت نفر رشته‌های هوشبری، فوریت‌های پزشکی، بهداشت و مامایی، ۱۳ نفر رشته‌های فنی و مهندسی و ۲۳ نفر نیز در رشته‌های حقوق و علوم انسانی موفق به راه‌یابی به دانشگاه‌های سراسری شدند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۱ دانش‌آموز در دانشگاه‌های آزاد، ۳۸ نفر در دانشگاه‌های پیام‌نور، ۱۱ نفر در دانشگاه‌های فنی و یک نفر نیز در دانشگاه علمی و کاربردی پذیرفته شد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۶ هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه بی‌بضاعت در استان نیازمند حمایت خیران و نیکوکاران هستند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307082

مهمترین اخبار ایران و جهان: