نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 12:30

۷۶ پروژه سلامت مهم و خرد در استان مرکزی فعال است

اراک- استاندار مرکزی گفت: بیش از ۷۶ پروژه سلامت مهم و خرد در استان مرکزی فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی استان، بیان کرد: مقام معظم رهبری در اولین دیدار با هیئت دولت سیزدهم بزرگ‌ترین سرمایه دولت را اعتماد عمومی و امید مردم دانستند و بر ترمیم این سرمایه آسیب دیده تأکید کردند.

وی افزود: رئیس جمهور بزرگ‌ترین پروژه دولت را در بین هزاران پروژه و طرح نیمه تمام در کشور، ترمیم اعتماد و امید مردم عنوان کردند که باید با تمام توان برای ترمیم و اصلاح آن تلاش کنیم.

مخلص الائمه گفت: امید و اعتماد دو مفهوم درهم تنیده اما مستقل هستند بنابراین باید هم اعتماد را جلب کرد و هم امید را افزایش داد که مهم‌ترین موضوع توسعه عدالت است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به تعبیر شهید مطهری اگر عدالت تأمین شود توحید هم تضمین می‌شود و امروز که مردم تشنه عدالت هستند اگر مسئولین در حوزه قضائی و در بیرون این مجموعه مبتنی بر عدالت حرکت کنند بخشی زیادی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را معطوف به جبران عقب افتادگی‌هایی کرده‌اند که به صورت جدی منجر به ایجاد ناترازی‌ها و مطالبات انباشته شده و بسیاری از این گره‌ها فقط به دست دستگاه قضائی باز خواهد شد.

ضرورت انجام کار جهادی با برنامه علمی

استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم کار جهادی با برنامه علمی افزود: اگر برنامه ریزی مسئله‌محور نتیجه‌گرا وجود نداشته باشد با کار ۱۰ برابری هم کاری انجام نخواهد شد لذا باید با توجه به نظام‌واره مسائل، اولویت‌بندی مسائل و انتخاب راه حل صحیح ناترازی‌ها را کاهش دهیم.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در مجموعه اجرایی استان مرکزی مبتنی بر رویکرد کلان دولت و در دستگاه قضائی هم مبتنی بر رویکرد رئیس محترم دستگاه قضا نظام مسئله‌محوری حاکم است.

مقام عالی دولت در استان مرکزی گفت: عمده گلایه‌های مردم نسبت به پروژه‌های نیمه تمام در کشور است که بعضاً به آثاری باستانی تبدیل شده و به صورت جدی در جامعه ناامیدی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، افزود: عزم دولت بر پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام است اما عمدتاً به منابع مالی هنگفتی نیاز دارند و دولت تلاش کرده با روش‌های مختلف در تبادلات بین‌المللی، فروش نفت و صرفه‌جویی داخلی این پروژه‌ها را با اولویت‌بندی تمام کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: سال گذشته بودجه عمرانی تخصیص به استان مرکزی ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود درحالی‌که طی ۶ سال قبل آن مجموعاً ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و رشد ۸ درصدی بودجه عمرانی تخصیصی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مجموع ۶ سال قبل را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر بنا بود با همان روند گذشته بودجه تخصیص داده شود بسیاری از پروژه‌های بزرگ استان که امروز در مراحل پایانی هستند به سال ۱۴۳۰ کشیده می‌شد و موجی از ناامیدی را در مردم ایجاد می‌کرد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: بیش از ۷۶ پروژه سلامت مهم و خرد در استان مرکزی فعال است و برخلاف تاریخ پروژه‌های عمرانی استان از برنامه زمان‌بندی بیش از یک‌سال جلو هستند.

ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها

استاندار مرکزی اضافه کرد: از سال گذشته برای اولین بار در تاریخ استان مرکزی تعدادی از پروژه‌های مهم و بزرگ استان شبانه‌روزی شده و به صورت چند شیفته در حال انجام هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز در مجموعه مدیریت کشور بیش از هم‌افزایی به همدلی نیاز داریم، بیان کرد: موفقیت‌های مجموعه اجرایی استان مرکزی جز با همراهی و همدلی دستگاه قضائی حاصل نمی‌شد و سطح از تعاملی که امروز در استان وجود دارد کم‌نظیر است‌.

مقام عالی دولت در استان مرکزی تصریح کرد: مجموعه دولت با تمام محدودیت‌ها بدون توقف و تعطیلی در حرکت است و سال گذشته با نگاه میدانی و حضور در صحنه، مدیران کل استان بیش از ۷۰۰ سفر استانی و شخص استاندار ۷۰ سفر به جز در مرکز استان داشتند که رکوردی تاریخی است و امیدواریم امسال به دو برابر افزایش پیدا کند.

استاندار مرکزی با تأکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌هایی که مورد توجه مردم قرار می‌گیرند، گفت: مردم باید خیلی فوری، قاطع و تکان دهنده نتیجه را ببینند و در این راستا در کنار دستگاه قضائی هستیم.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در پرونده‌های مربوط به فساد مالی و اداری تقاضای برخورد بدون مماشات، قاطع، مبتنی بر قانون و درس آموز را داریم تا بتوانیم گردن فساد و مفسد را بشکنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307682

مهمترین اخبار ایران و جهان: