نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 21:58

تولید ثروت از علم موجب عزت ملت و کشور می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط پیش روی علم در جهان، تولید ثروت از علم، منجر به عزت ملت و کشورمان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی شامگاه امروز در رویداد استارت فست انگیزشی و مدیریت پروژه‌های استارتاپی با نگاهی بر حوزه نفت، گاز و پتروشیمی که در کارخانه نوآوری کارِن واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت فعلی و آینده جهان به گونه‌ای است که علم و‌ تکنولوژی بیش از پیش در همه سطوح مختلف جهان تأثیرگذار خواهد بود و بنابراین باید در کشورمان به‌صورت ویژه به تولید و خلق ثروت از علم، توجه شود.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین راه‌های عزت کشورمان و ملت ایران در جهان کنونی و آینده، تولید و خلق ثروت از علم است که این موضوع شامل کلیه حوزه‌ها همچون صنعتی، نظامی، کشاورزی، پزشکی و فناوری‌‌های مختلف حوزه دیجیتال می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به وضعیت جهان کنونی و آینده، ایجاد دوگانگی علم بهتر است یا ثروت در مدارس، یک‌ تفکر بسیار اشتباه و غلط بوده و نیازمند تجدید نظر جدی و منطقی است و معلمان باید دانش‌آموزان را از وضعیت علم و تکنولوژی در کلیه حوزه‌ها آگاه کنند.

عاملی تصریح کرد: آینده‌سازان کشورمان باید این موضوع را به‌صورت کامل و‌ درست درک کنند که تولید و خلق ثروت در آینده بسیار نزدیک، بدون علم امکان‌پذیر نخواهد بود و در طراحی و انتقال مناسب این تفکر استراتژیک و مهم به مدارس، آموزش‌وپرورش نقش اصلی را باید ایفا کند.

اهمیت توجه به مجموعه‌های نوآوری برای پیشرفت استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل، جوانان نخبه و دانشمندان حال و آینده کشورمان با استعداد‌های کم‌نظیر وجود دارند که برای رشد و ارتقای این جوانان، از هیچ اقدام و امکاناتی نباید دریغ کرد و جمله «یک ذهن خلاق برابر با یک واحد تولیدی ثروت‌آفرین است» باید به یکی از سیاست‌های چندین سال آینده تبدیل شود.

عاملی تشریح کرد: برای پیشرفت استان اردبیل در حوزه‌های مختلف، باید به مجموعه‌های نوآوری و‌ علم فناورانه توجه ویژه کرد و کلیه امکانات لازم در بخش‌های مختلف در اختیار متقاضیان و فعالان این بخش قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مجموعه نوآوری کارخانه کارن به‌عنوان یکی از پیشران‌‌های اصلی استان اردبیل در حوزه علم و فناوری، پذیرای دانش‌آموزان، دانشجویان و صنعتگران استان اردبیل است تا با بازدید از این مجموعه، از ظرفیت‌های موجود کشور و استان اردبیل در بخش‌های گوناگون آگاه شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357438

مهمترین اخبار ایران و جهان: