نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 21:46

شب شعر نماز در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، محفل شب شعر نماز در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس خشنود عصر دوشنبه در نشست ستاد اقامه نماز بوشهر اظهار داشت: ستاد اقامه نماز سالانه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود را به تمامی دستگاه‌ها را ابلاغ می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به همه دستگاه‌ها طبق تفاهم نامه‌ای که بین ستاد و آن دستگاه است ابلاغ شده و ارزیابی ادارات با کمک هیئت ارزیابی اتفاق افتاد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر در ادامه عنوان کرد: این نشست در خصوص دستورالعمل اجرایی جشنواره فجر تا فجر و دو برنامه اصلی که ستاد مرکزی عناوین این برنامه‌ها را به استان‌ها منعکس کرده برگزار شده است.

عباس خشنود گفت: یکی از این دستگاه‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بوده که نشست هم‌اندیشی شیوه‌های جذب نوجوانان و جوانان به نماز و موضوع دوم برگزاری محفل شب شعر نماز است که در دستورالعمل مشخص شده است.

وی افزود: تشکل و انجمن‌های ادبی و سایر متولیان برای تمهید برگزاری شب شعر با موضوع نماز اقدام کنند که مخاطبان آن شاعران، اهالی فرهنگی ادبی است که با هدف بهره‌گیری از زبان و هنر در ترویج معارف نماز اقدام نمایند.

در این نشست در خصوص مسائلی از قبیل برنامه‌های فرهنگی آموزشی با موضوع اقامه نماز، نشست هم‌اندیشی شیوه‌های جذب نوجوانان و جوانان به نماز، شیوه جذب مخاطبان، هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران، کنشگران اجتماعی، سمن‌های دینی، گروه‌های جهادی، دانشجویی هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کنشگران فضای مجازی و گروه‌های زیر مجموعه اداره کل و همچنین گروه‌های اثرگذار جامعه، برگزاری محفل شب شعر، برگزاری نماز ظهر عاشورا به صورت گسترده و برنامه‌های جنبی آن با عنوان عهدواره، برنامه‌های مختلف در خصوص نماز از قبیل موشن گرافیک با موضوع نماز در فضای مجازی و شبکه‌های استانی به صورت گسترده و تجلیل از فعالان نماز و اهدای کتاب پیرامون نماز بحث و گفتگو شد.

این جلسه با دستور کار برنامه ریزی برنامه‌های اقامه نماز این اداره کل و همچنین جشنواره ملی فرهنگی هنری ادبی فجر تا فجر با موضوع نماز در محل دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد و از داوران جشنواره ملی فرهنگی هنری ادبی با موضوع فجر تا فجر تجلیل بعمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347882

مهمترین اخبار ایران و جهان: