نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 12:50

فارس من| لایحه منطقه آزاد مازندران دوباره به کمیسیون اقتصادی مجلس برگشت

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد در نوشهر، فریدونکنار، چپکرود و امیرآباد، گفت: موضوع ایجاد منطقه آزاد در هر کدام از این شهرها دوباره به کمیسیون اقتصادی برای اصلاحات برگشت و بعد از تصویب برای تایید نهایی به شورای نگهبان خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت موضوع مهم  در سامانه فارس من که دغدغه مهم مردم استان بوده با این عنوان‌ «لایحه تصویب شده ایجاد منطقه آزاد مازندران به کجا رسید» خواستار پیگیری موضوع شده‌‌اند.

در ادامه این عنوان آمده است: استان مازندران بیش از ۵ هزارسال تمدن دارد و یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق ایران از لحاظ تراکم جمعیتی می‌باشد و پر افتخارترین استان ایران در بازی های المپیک است، قله دماوند مرتفع‌ترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه در مازندران قرار دارد. باسوادترین استان کشور است و براساس آمارهای موجود دو برابر میانگین کشوری نخبه دارد که بسیاری از آن‌ها در چند زمینه علمی نخبه هستند.

همچنین مازندران هر ساله در سطح بالای امید به زندگی در مردان و زنان در کشور قرار می‌گیرد و یکی از استان‌های صنعتی و رتبه نخست گردش‌پذیری را دارد.

در ادامه ذکر کرده‌اند: وجود فرودگاه‌های بین‌المللی ساری، نوشهر و رامسر و دو جاده بین‌المللی هراز و سوادکوه از امتیازات این استان می‌باشد؛ مازندران بزرگ شامل استان گلستان و قسمت‌هایی از استان سمنان و تهران بود که هر کدام در سال‌های ۱۳۷۶، ۱۳۵۵ و ۱۳۴۹ از استان مازندران جدا شدند.

از دیگر امتیازات این استان می‌توان به وجود حمل و نقل دریایی با کشورهای همسایه از طریق منطقه ویژه اقتصادی بنادر امیرآباد، فریدونکنار و بندرنوشهر و سکوی نفتی نکا در شرق مازندران، اتصال آن به راه آهن سراسری ایران اشاره کرد.

در ادامه خواستار شدند؛ مردم استان مازندران درخواست تشکیل منطقه آزاد تجاری در بنادر ویژه این استان(بندر امیرآباد در شرق، بندر فریدونکنار در مرکز و بندرنوشهر در غرب) به دلیل ظرفیت‌ها و نیازها و پتانسیل‌های موجود را دارند.

در همین خصوص محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: لایحه منطقه آزاد در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس بود و به شورای نگهبان رفت ولی به‌دلیل حرف و حدیث‌های مطرح شده و همچنین نادیده گرفتن نقشه‌های پیوست مورد توجه قرار است.

وی افزود: تصور بر این بود کل مازندران یکپارچه قرار است منطقه آزاد شود حتی برخی از نمایندگان توجیه نبودند همه فکر کردند از همه لحاظ فرهنگی دچار مشکل شویم و همین ناآگاهی و ضعف با مقاومت‌هایی همراه بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد در نوشهر، فریدونکنار، چپکرود و امیرآباد، تصریح کرد: موضوع ایجاد منطقه آزاد در هر کدام از این شهرها دوباره به کمیسیون اقتصادی برای اصلاحات برگشت و بعد از تصویب برای تایید نهایی به شورای نگهبان خواهد رفت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349238

مهمترین اخبار ایران و جهان: