نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 08:43

برداشت گندم در استان سمنان ادامه دارد/ کالپوش مقصد کمباین ها

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از ادامه برداشت گندم در استان خبر داد و گفت: برداشت گندم در منطقه کالپوش میامی آغاز شده و همچنان مناطق شمالی استان باقی مانده است.

محمد رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برداشت گندم از غرب استان سمنان از هفته اول خردادماه آغاز شده و با تلاش کشاورزان امسال وضعیت عملکرد بهتری را در قیاس با سال قبل داشتیم، ابراز کرد: در غرب استان گندمی وجود ندارد و شاهد برداشت ۲۳ هزار تن برداشت گندم در شهرستان‌های گرمسار و آرادان بودیم.

وی با بیان اینکه در مناطق مرکزی و شرقی استان سمنان کار برداشت گندم کماکان ادامه دارد، افزود: عمده برداشت‌ها هم اکنون متعلق به کالپوش و میامی و نوار شمالی شهرستان‌های شاهرود و دامغان است.

رئیس کل جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم نیز آماده دریافت گندم کاشت شده توسط کشاورزان هستند، ابراز کرد: جهاد هم نمایندگانی را در این مراکز قرار داده است.

قاسمی درباره برخی کمبودها به خصوص در زمینه کمباین و ماشین آلات کشاورزی در زمان برداشت محصول گندم، گفت: خط اعتباری مکانیزه کردن ادوات کشاورزی، همه ساله برای خرید تجهیزات وجود دارد به صورت مشخص در شهرستان میامی که برداشت ادامه دارد، ۶۰ دستگاه کمباین فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده این کمباین‌ها متعلق به بومی‌ها است، افزود: تعداد اندکی کمباین نوین و تکنولوژی بالاتر در سال‌های اخیر از همان خط اعتباری مذکور خریداری شده است لذا ما مشکلی در تأمین ماشین آلات کشاورزی نداشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: به شکل معمول و سنتی کمباین‌های برداشت غلات کشور بر حسب زمان برداشت تردد می‌کنند و کمباین‌های مهاجر به استان سمنان نیز می‌آیند تا به جمع‌آوری گندم کمک کنند.

قاسمی با بیان اینکه کار برداشت گندم هم اکنون در کالپوش شروع شده است، افزود: برداشت گندم در مجن، تاش، کلاته رودبار و دیباج و در مجموع نوار شمالی سردسیر استان هنوز آغاز هم نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1348382

مهمترین اخبار ایران و جهان: