نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:25

تعداد تهرانی‌های عفو شده در زمستان پارسال ۱۵۰۰۰ نفر بود!

رییس کل دادگستری استان تهران تعداد افراد عفو شده در استان تهران در قالب عفو گسترده بهمن‌ماه سال قبل را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی القاصی‌مهر؛ رییس کل دادگستری استان تهران تعداد افراد عفو شده در استان تهران در قالب عفو گسترده بهمن‌ماه سال قبل را 15 هزار نفر اعلام کرد. القاصی‌مهر گفت: 15 هزار نفر از محکومان اعم از محکومین با متهمین اغتشاشات اخیر و سایر جرایم دیگر در سال گذشته مشمول عفو قرار گرفتند.

رییس کل دادگستری استان تهران که در نشست کمیسیون استانی بررسی عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان استان تهران صحبت می‌کرد، همچنین گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی قوه قضاییه از راهبردهایی است که در دوران تحول و تعالی دنبال می‌شود و استفاده از پابندهای الکترونیکی یکی از مصادیق آن است. سال قبل 2 هزار و 105 نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شدند و این موضوع  نسبت به سال 1400 حدود 22 درصد رشد داشته است.

وی گفت: فرد زندانی که مشمول پابند الکترونیک می‌شود، به طور کامل آزاد نشده و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک و در دسترس دستگاه قضایی است و در عین حال با حضور در خانواده و اجتماع، فرصت بهتری در مسیر بازاجتماعی شدن و بازگشت به جامعه برای او فراهم می‌شود.

القاصی‌مهر گفت: همه در مقابل خانواده زندانیان مسئول هستیم و برای کاهش آسیب‌های ناشی از زندانی شدن افراد در سال گذشته برای 7 هزار و 500 نفر از زندانیان اشتغال ایجاد شده، که این رشد 76 درصدی نسبت به سال قبل از جمله اقدامات صورت گرفته برای کمک به اصلاح زندانیان و کاهش آسیب های غیر مستقیم ناشی از زندانی شدن افراد به خانواده آنهاست.

رییس کل دادگستری استان تهران در تشریح اقدامات کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان در سال گذشته گفت: از مجموع درخواست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته که به کمیسیون عفو مرکز پیشنهاد شده است، 1172 نفر از زندانیان با تعلیق مجازات، از نهادهای ارفاقی بهره‌مند شدند و 1219 نفر با صدور حکم مشمول آزادی مشروط قرار گرفتند.

وی افزود: در موضوع حمایت از خانواده زندانیان و صیانت و حفظ نهاد خانواده، زندانیان استان تهران در سال گذشته 21 هزار و 96 نوبت به مرخصی اعزام و 1104 نفر از زندانیان نیز به شهرستان های محل اقامت خود منتقل شدند.

القاصی‌مهر با اشاره به اهمیت حضور میدانی و نظارت بر زندان‌های استان تهران گفت: در طی سال گذشته مسئولان قضایی در استان تهران، 7 هزار نوبت از زندان‌های سطح استان بازدید داشته‌اند که در نوع خود آمار شاخصی است.

وی گفت: در اقدامی منحصربه‌فرد، طی یک روز 530 نفر از قضات دادگستری استان تهران در همه بازداشتگاه‌ها حاضر شدند و همه افراد بازداشتی را ملاقات کردند.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1295082

مهمترین اخبار ایران و جهان: