نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 19:37

پدر شهید: علی امرایی، درآمدش را خرج یتیمان می‌کرد

پدر شهید می گوید: علی درآمد خوبی داشت اما ما هیچگاه نمی‌فهمیدیم پول‌هایش را کجا و چطور خرج می‌کند، پس از شهادتش متوجه شدیم دو خانواده و سه یتیم را تحت سرپرستی مالی خود داشته و تمام درآمدش را خرج آنها می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، در آستانه سالروز شهادت «علی امرایی» شهید مدافع حرم، سرهنگ قنبری فرمانده سپاه، سرهنگ طرهانی فرمانده انتظامی، نصرالله رییس بنیاد شهید و جمعی از دیگر از مسؤولان شهرستان ری، عصر امروز با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

پدر و مادر شهید که چهره‌هایی شکسته اما دلهایی پر حرارت از عشق خداوند و شور شهادت داشتند با استقبال گرمشان میزبان مسؤولان شهرستان بودند تا با مرور خاطراتی از شهید چراغ راه مردم و مسؤولان باشند.

مادر شهید با بغضی که در گلو دارد، با گوشه چادرش اشک های گونه اش را پاک می‌کند و می‌گوید: علی سال ۶۴ در شهرری به دنیا آمد فرزند چهارمم بود و از همان کودکی دلنشین و بانمک صحبت می‌کرد، علی از ابتدا با اصول و مبانی دینی و مذهبی آشنا بود و در ماه محرم با چادرمشکی‌های من گوشه پیاده‌رو را سیاه پوش می‌کرد و هیأت راه‌ می‌انداخت، بچه‌های هم سن و سالش را جمع می‌کرد و برایشان مداحی می‌کرد و از من می‌خواست برایشان شربت درست کنم.

 

مرور خاطرات حال مادر را دگرگون می‌کند و سکوتی بر جمع مهمانان حاکم می‌شود. پدر و مادر شهید با غمی که در سینه دارند کنار نیامده اند اما علی را لایق شهادت می‌دانند و به فرزند غیور خود افتخار می‌کنند. پس از لحظاتی پدر شهید با صبوری و صلابت خود لب به سخن می‌گشاید و از کودکی‌های پسرش می‌گوید.

انگار کودکی‌های علی خود سرشار از درس‌هاییست که باید بیان شود تا علی را بهتر بتوان شناخت. پدر اینطور شروع می‌کند: علی از کودکی در مسجد مکبر بود و بعدها که بزرگتر شد قاری قرآن بود و دعا نیز می‌خواند آنچنان به مداحی علاقه داشت که در کلاسهای مداحی شرکت کرد تا به طور حرفه‌ای بتواند مداحی کند، او همیشه از هم‌سن و سالهایش جلوتر بود و مسیر خشنودی خدا را انتخاب کرده بود.

پدر با لحنی سرشار از حسرت به روزهایی اشاره می‌کند که دیگر تکرار نمی‌شود به لباس پوشیدن‌های شهید در مناسبتهای مختلف: «او در ماه محرم و صفر لباس مشکی به تن داشت و در اعیاد و میلادها لباس شاد به تن می‌کرد مناسبتهای مذهبی را از روی لباس پوشیدن های شهید میشد فهمید.»

 

پدر شهید در ادامه می گوید: علی درآمد خوبی داشت اما ما هیچگاه نمی‌فهمیدیم پولهایش را کجا و چطور خرج می‌کند، پس از شهادتش متوجه شدیم دو خانواده و سه یتیم را تحت سرپرستی مالی خود داشته و تمام درآمدش را خرج آنها می‌کرده است.

گفتنی است؛ شهید علی امرایی دیپلم خود را در رشته کامپیوتر گرفته و در همان رشته تحصیلات دانشگاهی داشت وی فرمانده پایگاه بسیج مسجد سیدالشهدا(ع) شهرری بود و به دلیل مسؤولیتش در پایگاه بسیج مسؤولیت کاروان راهیان نور و کاروان‌های زیارتی قم و جمکران را برعهده داشت. 

شهید علی امرایی که در سوریه به «حسین ذاکر» معروف بود، در تیرماه ۱۳۹۴ در سن ۳۰ سالگی بر اثر اصابت موشک به خودرو در شهر درعا به مقام شامخ شهادت رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293638

مهمترین اخبار ایران و جهان: