نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 13:18

پیش‌بینی راه‌های دسترسی به روستاهای محور چالوس جزو پدافند غیرعامل

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج گفت: پیش‌بینی راه‌های دسترسی به روستاهای محور کرج - چالوس نیز از جمله موضوعات پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آقابراری ظهر دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان کرج اظهار کرد: پدافند غیرعامل پیش‌بینی قبل از وقوع و کاری علمی است و درگیر شدن با مسائل روزمره نباید موجب غفلت ما در پیشگیری از بحران‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر در محور کرج - چالوس مصداقی از مدیریت پدافند غیرعامل بود، افزود: استاندار البرز فرمانده میدان در سیل اخیر جاده کرج - چالوس بود که با همت و پشتکارشان تا سه روز متوالی پس از سیل در میدان حضور داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج افزود: بسیاری از مسائل حوزه پدافند غیرعامل اعم از پیش بینی مخازن آب، نحوه هدایت آب‌های سطحی، اسکان و… در سیل اخیر برای مدیران بازتعریف شد و باید در جهت تحقق آنها اقدامات علمی و عملی داشته باشیم.

وی افزود: پیش‌بینی راه‌های دسترسی به روستاهای محور کرج - چالوس نیز از جمله موضوعات پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آقابراری متذکر شد: تلفن همراه هیچ مدیری به عنوان عضو پدافند غیرعامل در دستگاه‌ها به ویژه در مواقع بحران نباید خاموش باشد و این موارد باید از قبل مورد توجه مسئولان قرار بگیرد که همگی در زمره پدافند غیرعامل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310638

مهمترین اخبار ایران و جهان: