نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 15:09

۲۹ میلیارد تومان طرح کشاورزی در سقز افتتاح شد

همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۳۷ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۲۹ میلیارد تومان در شهرستان سقز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، طرح مجتمع بسته‌بندی ذرت علوفه‌ای و همزمان 36 طرح در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با سرمایه‌گذاری 99 میلیارد ریال و اشتغالزایی  8 نفر در روستای «تیزآباد» به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح که لقمان ایازی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز، جمعی از مسئولان و بهره برداران کشاورزی حضور داشتند، معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سقز اظهار داشت: در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ۳۷ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۲۹ میلیارد تومان در این شهرستان در زمینه‌های بسته‌بندی ذرت علوفه‌ای، بذر، آب و خاک، اجرای شبکه‌های آبیاری و احداث مجتمع آبیاری مشارکتی به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی در شهرستان سقز تولید می‌شود، اظهار داشت: به صورت مستقیم ۱۷ هزار بهره بردار در حوزه بزرگ کشاورزی فعالیت می‌کنند.

پیمان اسکندری، با برشمردن ظرفیت‌های حوزه های مختلف کشاورزی شهرستان سقز اضافه نمود: چند انبار مکانیزه و سایت‌های بذر در شهرستان سقز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: در هفته جهاد کشاورزی در استان کردستان ۱۴۸ طرح با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۶۰۲ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

اسکندری با اشاره به منابع آب مناسب در شهرستان سقز برای تقویت کشاورزی، اظهار امیدواری که عملیات استفاده از پایاب سد چراغ ویس برای تبدیل زمین‌های دیم به آبی تسریع شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم تصویب قانون جامع تقویت امنیت غذایی در خانه ملت را در بحث حمایت از کشاورزی و تولیدات این حوزه با اهمیت برشمرد.

بهزاد رحیمی، خاطرنشان ساخت که قیمت خرید تضمینی محصولات از جمله گندم افزایش یابد و طرح تبدیل زمین های دیم پایاب سدپراغ ویس به آبی، تسریع گردد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290682

مهمترین اخبار ایران و جهان: