نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 14:00

البرز در اجرای سیاست‌های ترویج فرزندآوری اهتمام جدی دارد

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مسئولان استان در راستای اجرای سیاست های جمعیت و ترویج فرزندآوری اهتمام جدی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری ظهر شنبه در ششمین جلسه جوانی جمعیت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت جامعه‌ی اسلامی با تکیه بر خانواده‌ی سالم، سرزنده و بانشاط، افزود: خانواده بزرگ‌ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه خانواده اصلی‌ترین نهاد اجتماعی است، افزود: منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش‌های انسانی خانواده است، سرمایه گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: کشور عزیز ما با بحران کاهش جمعیت مواجه است و بحران بزرگ‌تر که می‌تواند تهدیدی جدی برای ما باشد بحران سالمندی است.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت و تحکیم بینان خانواده از مهمترین موضوعات امروز کشور است، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و چند فرزندی یک ضرورت است.

ولی‌پوری تصریح کرد: دولت مردمی ایران قوی توجه ویژه ای به این مقوله دارد و وظیفه ما به عنوان دولت آسیب شناسی، برداشتن موانع و تسهیل شرایط است.

وی افزود: غرب و نظام سلطه به شدت در این زمینه برنامه دارد و امپراطوری رسانه‌ای بالغ هزاران کانال تلویزیونی، ماهواره‌ای و … که ترویج نا امیدی، ترغیب بی حجابی و ولنگاری و پاشیدن بنیان خانواده را هدف گرفته است.

ولی پوری با بیان اینکه افزایش نرخ جمعیت منحصر به یک دستگاه نیست، باید هم افزایی کرد، افزود: جوانی جمعیت نیازمند تعامل و هم افزایی گروه‌های مردمی و ارکان دولتی است و تمامی نهادها، دستگاه‌ها و …با هم افزایی زمینه را با اقدامات لازم فراهم سازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290338

مهمترین اخبار ایران و جهان: