نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 18:29

۵ ایستگاه پمپاژ کشاورزی ایلام به بهره برداری رسید

ایلام-استاندار ایلام گفت: در کمتر از ۱۸ ماه از مجموع ۱۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی ۵ ایستگاه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا ظهر روز یکشنبه در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی استان با درود به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) گفت: جهاد سازندگی یکی از یادگاران ماندگار این امام بزرگوار بود که بدرستی و به‌هنگام برای ایجاد سازمان اقدام کردند و از زمان تاسیس، جهاد سازندگی نقش مهمی در کشور ایفا کرد.

بهرام‌نیا افزود: با ایجاد جهاد سازندگی ساماندهی خوبی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان صورت گرفت و در زمینه ساخت پل‌ها، جاده سازی و....اقدامات بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اهمیت بالای سازمان جهاد کشاورزی در جامعه، بیان داشت: این سازمان در امنیت غذایی نقش تعیین کننده‌ای دارد و حرف اول را می‌زد و می‌تواند در جامعه نقش خود را بخوبی ایفا کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در بخش دوم سخنان خود به مواهب خدادادی و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مرغوب ترین نوع گندم خاص منطقه جنوب استان است که امسال شاهد بودیم در هر هکتار ۶ یا ۷ تن گندم برداشت شد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در امر خدمات رسانی به مردم نقش آفرینی مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: در استان ایلام به واسطه شرایط اقلیمی و طبیعی استان در فواصل کم هم شاهد تغییر اقلیم هستیم که این موهبت الهی و یک ظرفیت بسیار خوب برای استان است که باید این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شود.

استاندار ایلام در ادامه به ۱۹ ایستگاه پمپاژ نیمه کاره استان اشاره کرد و گفت: در این دولت در کمتر از ۱۸ ماه از مجموع ۱۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی، ۵ ایستگاه به بهره‌برداری رسید و مابقی ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی که دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند تا هفته دولت امسال افتتاح و مابقی در قالب قرارداد «بی او تی» برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی در پایان بر لزوم فعال شدن همه مرغداری‌ها در استان تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد با حمایت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تعداد واحد مرغداری‌های فعال استان افزایش یابد، استان ایلام با یک میلیون و ۴۰۰ هزار دام سبک، ۴۰ هزار دام سنگین، ظرفیت سه هزار تن ماهی در قفس را دارد که باید از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277982

مهمترین اخبار ایران و جهان: