نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 17:49

برگزاری آئین «ثبت ملی قصه گویی ایرانی» در گیلان

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری آئین «ثبت ملی قصه گویی ایرانی» در استان خبر داد و گفت: این مراسم ۲۳ خرداد سال جاری در رشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اظهار کرد: فراهم‌آمدن زمینه‌های برگزاری این جلسه نشان دهنده توجه ویژه مسئولان به کودکان و نوجوانان است.

میر عظیمی این نگاه سازنده را سرمایه‌گذاری فرهنگی توصیف‌کرد و افزود: حمایت از کانون به رشد و بالندگی آینده سازان ایران اسلامی کمک می‌کند.

وی به ارائه گزارشی از گستره فعالیت‌های کانون با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز سیار شهری و روستایی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی پرداخت و ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و تحقیقی کتاب‌محور کانون برای تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

میر عظیمی وجود ۴۰۰ هزار کتاب در کتاب‌خانه‌های کانون گیلان را گنیجنه‌ای ارزش‌مند عنوان کرد و گفت: مربیان و اعضای توان‌مند و حضور مؤثر آنان در جشنواره و مسابقه‌های بین‌المللی، ملی و استانی از شاخصه‌های این نهاد در گیلان به شمار می‌رود.

وی از برگزاری آئین «ثبت ملی قصه گویی ایرانی» خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های کانون در مناسبت‌های کودک و نوجوان محور و نقش محوری این نهاد در پاس‌داشت فرهنگ قصه و قصه‌گویی است.

میر عظیمی ادامه داد: این آئین صبح روز سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با تهران و ۴ استان دیگر در مرکز شماره ۳ کانون رشت برگزارمی‌شود و دلیل حضور کانون گیلان در جمع مجریان این آئین، پیشتازی این استان در برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277938

مهمترین اخبار ایران و جهان: