نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:53

پیگیری ویژه البرز برای جذب تسهیلات برای صاحبان صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از پیگیری ویژه برای ارائه تسهیلات حمایتی به فعالان عرصه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و طرح‌های میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در نشست تخصصی بررسی روند تسهیل حمایت از تأسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان البرز و ارائه راهکارهای جذب تسهیلات برگزار شد، گفت: ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی وصنایع‌دستی بسیار خوب است. در زمینه صنایع‌دستی از ۲۹۵ رشته مصوب کشور حدود ۸۵ رشته در استان فعال هستند. از همین رو در طول سال‌های تأسیس این اداره‌کل، بیش از ۹ هزار پروانه کارگاهی، تولید انفرادی و کارت شناسایی صادر شده که نشان از حضور فعال هنرمندان در البرز دارد.

به گفته این مقام مسؤول تسهیل روند جذب اعتبارات برای تجهیز کارگاه‌ها، حمایت از هنرمندان و برگزاری کارگاه آموزشی برای صادرات محصولات توسط تولیدکنندگان از جمله موضوعاتی است که مد نظر قرار دارد و به‌زودی کارگاه آموزشی صادراتی با همکاری اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه همه این اقدامات نیازمند جذب اعتبارات است و طرح‌های ارزشمندی نیز برای هزینه‌کرد اعتبارات وجود دارد، تصریح کرد: البرز در زمینه میراث‌فرهنگی، آثار و محوطه‌های کهنی چون تپه ۹ هزار ساله ازبکی دارد که آثار بسیار ارزشمندی در این محوطه یافت شده اما به دلیل نبود یک موزه مرکزی برای به نمایش گذاشتن میراث‌کهن استان البرز از استان خارج شده و در موزه ملی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: صنعت گردشگری به تسهیلات کلان نیاز دارد. بزرگترین شهرک‌های دارویی و صنعتی در استان البرز فعالیت‌می‌کنند که هتل مناسبی برای اسکان میهمانان این حوزه نداریم در حالی که برخی پروژه‌های هتل‌سازی بر زمین مانده و نیاز به حمایت دارند.

خاکی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی استان البرز نیاز به اعتبارات بیشتری دارد، گفت: کارگروهی مشترک میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی و ادارات کل اقتصادی استان البرز تشکیل شده و در این خصوص برنامه‌ریزی خواهند کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280038

مهمترین اخبار ایران و جهان: