نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 13:28

جاده «گورمیزه» شهرستان اردل را از بن‌بست خارج می‌کند

شهرکرد_فرماندار اردل گفت: جاده ارتباطی اردل به دوپلان معروف به گورمیزه یک پروژه‌های ملی است که می‌تواند شهرستان اردل را از بن‌بست خارج کند.

یعقوب شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در پایان مراحل حفاری تونل گورمیزه و بازگشایی این مسیر مهم در چهارمحال و بختیاری هستیم.

وی افزود: جاده ارتباطی اردل به دوپلان یا معروف به گورمیزه یکی از پروژه‌های ملی است و علاوه بر اینکه یکی از مطالبات جدی مردم است می‌تواند شهرستان اردل را از بن‌بست خارج کند.

فرماندار شهرستان اردل ادامه داد: جاده اردل به دوپلان به واسطه واقع شدن در منطقه‌ای بکر و خوش آب و هوا می‌تواند به عنوان یک ظرفیت گردشگری برای استان و این شهرستان نیز محسوب شود.

شکوهی عنوان کرد: یکی از محورهایی که در کنار جاده لردگان می‌تواند چهارمحال و بختیاری را به استان خوزستان متصل کند مسیر گورمیزه است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست مردم شهرستان اردل این است که با اختصاص اعتبارات مناسب هر چه سریع‌تر جاده گورمیزه به بهره‌برداری برسد، شهرستان اردل یکی از نقاط محروم چهارمحال و بختیاری است و از مواردی که می‌تواند در کاهش محرومیت شهرستان مؤثر باشد توسعه راه‌های آن است.

فرماندار شهرستان اردل اضافه کرد: مسئله مهم دیگر این است که جاده اردل به دوپلان باید به تونل زره متصل شود.

شکوهی بیان کرد: جاده شرق اردل به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار این شهرستان باید در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قرار گیرد با اجرای این طرح مسیر دسترسی شهرستان به جاده شهرکرد بهبود می‌یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324738

مهمترین اخبار ایران و جهان: