نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 11:36

آخرین تغییرات برنامه هفتم توسعه در حوزه نظام آموزشی

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: در بحث هدایت تحصیلی به سمت مهارت آموزی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای رفتیم و نکات خوبی در این زمینه اضافه شده است.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ویژگی‌های لایحه برنامه هفتم توسعه برای نظام آموزشی کشور گفت: هنوز زود است که ما در خصوص تغییرات قطعی ایجاد شده در قانون هفتم توسعه برای آموزش و پرورش صحبت کنیم اما می‌توان گفت لایحه برنامه هفتم توسعه به نسبت برنامه ششم برای آموزش و پرورش محکم‌تر دیده شده است اما بی‌نقص هم نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در حال بررسی هستیم یک نشست با کل معاونان گذاشته شد و نظر همه دوستان اتخاذ گردید و یک جمع‌بندی از همه نظرات داشتیم. این نظرات و جمع بندی نظرات کارشناسان به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه داده شده است؛ امیدوارم حاصل اقدامات ما چیزی باشد که دغدغه دوستان ما در آموزش و پرورش در سال‌های اخیر چه در حوزه دانش آموزی و چه در حوزه معلمان رفع گردد.

وی در خصوص مصادیق مورد توجه شورای معاونین آموزش و پرورش برای برنامه هفتم توسعه گفت: در بحث ساماندهی نیروی انسانی نکات جدیدی را اضافه کردیم؛ در بحث هدایت تحصیلی به سمت مهارت آموزی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای رفتیم و نکات خوبی در این زمینه اضافه شده است. در بحث فضاهای آموزشی و حل مشکل کمبود فضا نکات خوبی اضافه شده است. در بحث تعلیم و تربیت کودک و ضرورت این مسئله که ما باید تعلیم و تربیت را از سنین پیش از دبستان آغاز کنیم نکات خوبی اضافه شده است. در خصوص تعداد و کیفیت دا نشجویانی که وارد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می‌شوند نکاتی اضافه شده است.

احمدی لاشکی خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم مجموعه این نکاتی که عرض کردم نکاتی باشد که به کمک آن‌ها شاهد تحول خوبی در آموزش و پرورش خواهیم بود. البته لایحه نقض‌هایی هم دارد که باید برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324282

مهمترین اخبار ایران و جهان: