نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 10:26

ترسیم 50 طرح پیشران توسعه و تولید در هرمزگان

استاندار هرمزگان از ترسیم 50 طرح پیشران توسعه و تولید در هرمزگان برای سال 1402 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز در گفت و گویی رسانه ای با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بسته سفر رییس جمهور به هرمزگان آماده سازی شده که مشتمل بر 50 طرح پیشران توسعه در زمینه های مختلف برای شتاب دادن به پیشرفت هرمزگان و غلبه بر مشکلات موجود آن است.

به گفته وی، تلاش برای تقویت تولید در هرمزگان با رویکرد حمایت از سرمایه گذاری و نیز پیگیری جدی برای تحقق طرح های کلان برنامه ریزی شده در استان از جمله کارهای مهمی است که باید در سال 1402 با جدیت دنبال شود.

مقام عالی دولت درهرمزگان با بیان این که ۲۰۷ طرح شامل ۲۴ کلان برنامه ملی در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای سال ۱۴۰۲ تدوین شده که می‌تواند به رشد اقتصادی استان با افزایش سرمایه گذاری کمک کند، خاطرنشان کرد: هرمزگان در سال ۱۴۰۱ توانست در زمینه جذب سرمایه‌ گذاری صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد و در سال جاری هم اهتمام ویژه بر تقویت این حوزه‌ها با کار مضاعف خواهیم داشت.

دوستی ادامه داد: معادن با ارزش گچ، کرومیت و سنگ آهن در هرمزگان وجود دارد که ظرفیت سازی برای برداشت و توسعه آنها می تواند به تولید بیشتر و توسعه هرمزگان کمک کند. این بهره برداری های جدید باید با رویکرد ایجاد و تقویت زنجیره های تولید باشد تا بتواند نهایت بازدهی را داشته باشد.

وی تلاش برای کاهش هزینه زندگی مردم در شهر بندرعباس و دیگر شهرها از جمله اولویت های سال 1402 برشمرد و گفت: این مهم را از طریق تسهیل دسترسی، حذف واسطه‌ها و ارزان سازی نهاده‌ها در کنار تعریف لکه‌های صنعتی و ایجاد شهرک‌های صنفی در استان و در دسترس قرار دادن اماکن ارزان قیمت به صنوف پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1111838

مهمترین اخبار ایران و جهان: