نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 09:13

کوتاهی در رفع معضل آلایندگی تصفیه خانه شهر صنعتی البرز قابل چشم پوشی نیست

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در خصوص تعیین تکلیف وضعیت تصفیه خانه شهر صنعتی البرز به دستگاه های متولی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده اظهار کرد: موضوع آلایندگی پسماند تصفیه خانه شهر صنعتی البرز به یک معضل برای این شهرستان تبدیل شده و سلامت عمومی را به مخاطره انداخته است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: وضعیت این تصفیه خانه نیازمند تصمیمات استانی بوده و در دادگستری کل استان نیز در حال پیگیری است، اما اهتمام دستگاه های متولی در این خصوص بسیار حائز اهمیت است، زیرا صرفاً با برگزاری نشست این معضل مرتفع نمی شود و باید اقدامات اجرایی صورت گیرد.

این مقام قضایی استان در ادامه به دستگاه های متولی متذکر شد: شرکت شهر صنعتی البرز و اداره محیط زیست شهرستان به عنوان دستگاه های متولی با همکاری سایر دستگاه ها باید در کمترین زمان برای بهبود وضعیت تصفیه خانه، انتقال موقت پسماند دپو شده و یا جانمایی محلی دیگر برای انتقال پسماند شهرک چاره اندیشی کنند و طرح های خود را اجرایی کنند.

حجت الاسلام تقی زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و تا حصول نتیجه پیگیر موضوع  تصفیه خانه خواهد بود، اما در این بین کوتاهی و غفلت دستگاه های متولی قابل چشم پوشی نیست و قطعاً در صورت عدم اقدامات اجرایی، مسئولان دستگاه های متولی از باب ترک فعل تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت و با آنها برخورد می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158882

مهمترین اخبار ایران و جهان: