نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:00

تاکید وزرای دفاع چین و روسیه بر تقویت همکاری‌های نظامی

وزرای دفاع چین و روسیه طی نشستی در مسکو ضمن تاکید بر تقویت همکاری راهبردی بین نیروهای مسلح دو کشور، از هماهنگی اقدامات برای گشت‌زنی مشترک خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لی شانگ‌فو» وزیر دفاع چین که به مسکو سفر کرده امروز (سه‌شنبه) با «سرگئی شویگو» همتای روس خود دیدار و رایزنی کرد.

شانگ‌فو در این دیدار گفت: «انتخاب روسیه به عنوان اولین مقصد سفرهای خارجی من، با هدف اطمینان دادن از سطح بالای توسعه روابط چین و روسیه به جهانیان انجام شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره سفر خود به مسکو و رایزنی با مقامات روس توضیح داد: «سفر من به روسیه عزم صادقانه برای تقویت همکاری راهبردی بین نیروهای مسلح چین و روسیه را نشان می‌دهد».

وزیر دفاع چین همچنین افزود:‌ «نیروهای مسلح چین و روسیه برای اجرای تفاهمات به دست آمده در گفتگوهای روسای جمهور دو کشور و ارتقای همکاری نظامی به سطحی جدید تلاش خواهند کرد».

سرگئی شویگو نیز در گفتگو با همتای چینی خود اظهار داشت: «روسیه در حال هماهنگی اقدامات با چین برای آمادگی جهت انجام گشت‌زنی و آموزش مشترک به شکل‌های دوجانبه و چندجانبه است».

به نوشته اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه اضافه کرد: «همکاری روسیه و چین به ثبات وضعیت جهانی و کاهش تنش کمک می‌کند. روسیه و چین باید در زمینه همکاری نظامی از یکدیگر حمایت قوی انجام دهند».

پیش از این نیز «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های فراگیر با روسیه، گفت که پکن آماده همکاری با مسکو برای اجرای توافقات سران دو کشور است. (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157882

مهمترین اخبار ایران و جهان: