نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 12:49

فعالیت ۱۹ هنرستان در مناطق روستایی و عشایری استان سمنان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۹ هنرستان در مناطق روستایی و عشایری با ۲۳ رشته تحصیلی با هدف توسعه متوازن و برقراری عدالت اجتماعی فعال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ظهر امروز در نشست خیران مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان در کنار و همراه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به دنبال توسعه عدالت اجتماعی در بخش آموزش است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۹۳۶ نفرساعت جلسه قرارگاه جهادی در زمینه مدرسه‌سازی در استان سمنان برگزار شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: ۸۷۲ نیروی جهادی در قالب قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان سمنان همکاری دارند.

رشیدی ادامه داد: ۵۲۰ میلیون تومان در زمینه خدمات پزشکی، ۵۵۰ میلیون تومان در زمینه خدمات ورزشی، ۴۵۰ میلیون تومان در زمینه تقویت بنیه علمی و تهیه بسته‌های آموزش و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زمینه تهیه بسته غذایی قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان سمنان کمک شده است.

وی ادامه داد: ۱۹ هنرستان در مناطق روستایی و عشایری با ۲۳ رشته تحصیلی با هدف توسعه متوازن و برقراری عدالت اجتماعی فعال است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: ارائه خدمات پرورشی و تلاش در زمینه جهاد تبیین با خدمت‌رسانی در زمینه مشاوره تحصیلی و مذهبی از دیگر اقدامات قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان سمنان است.
رشیدی تصریح کرد: پوشش تحصیلی استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است و این نشان از تلاش‌ها در آموزش و پرورش استان است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان سمنان درمجموع ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان برای خدمت‌رسانی در مدارس اختصاص دادند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150982

مهمترین اخبار ایران و جهان: