نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 18:48

هدایت تحصیلی نقش کلیدی در ارتقا اثرگذاری آموزش‌ها ایفا می‌کند

قزوین- سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: هدایت تحصیلی و استعدادیابی در سنین پایین یکی از نکات کلیدی برای ارتقا اثرگذاری آموزش‌ها در بهینه سازی مشاغل است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه معرفی مشاغل شهرستان البرز که با عنوان «نقش آموزش در رشد تولید» برگزار شد اظهار کرد: هدایت تحصیلی و استعدادیابی در سنین پایین یکی از نکات کلیدی برای ارتقا اثرگذاری آموزش‌ها در بهینه سازی مشاغل است.

وی افزود: مجموعه آموزش و پرورش و آموزش عالی باید به گونه‌ای متحول شود که بتوانیم از سنین پایین بر پایه داده‌های دقیق علمی استعدادهای نسل جدید را پیدا کرده و آنها را به سمت توانمندی و علایقشان هدایت کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار را از معضلات عدم توجه به این مقوله برشمرد و ادامه داد: ظرفیتی که جوانان دارند امیدآفرین است به شرطی که این ظرفیت‌ها به موقع شناسایی و سپس با مهارت آموزی و دانش افزایی از آن بهترین استفاده را در پیشبرد توسعه‌ای کشور داشته باشیم.

کاظمی برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها را گام مثبتی برای آشنایی نسل جدید با مشاغل نو دانست و ضمن تشکر از متولیان گفت: امیدواریم با همیاری همه مسئولان شاهد ارتقا وضعیت آموزش عمومی در شهرستان البرز باشیم.

گفتنی است این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ در محوطه دانشگاه کار البرز آماده بازدید عموم مردم خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192538

مهمترین اخبار ایران و جهان: