نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 10:28

بخشنامه‌های خلق‌الساعه تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند/ ضرورت اصلاح موانع قانونی افزایش تولید توسط مجلس

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بسیاری از موانع تولید، موانع قانونی و حقوقی ازجمله قوانین پیش پا افتاده و خلق‌الساعه و بخشنامه‌های من درآوردی است که تولیدکنندگان را گیج و گمراه کرده و دست‌شان را بسته است؛ در این زمینه مجلس شورای اسلامی باید این موانع قانونی را برطرف کند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را حساب‌شده و کارشناسی شده انتخاب می‌کنند.

وی افزود: اینکه طی چند سال گذشته تولید به‌عنوان یک پایه ثابت شعار سال بوده، نشانه این است از موضوعات بسیار اساسی برای توسعه و رشد مملکت همان تولید و رشد یا جهش تولید است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما باید به رشد اقتصادی برسیم، تصریح کرد: قطعا رشد اقتصادی با رشد تولید انجام می‌شود؛ حتی مهار تورم هم با رشد تولید موثر است و اینها نسبت به هم تاثیرگذار هستند.

محمدی لائینی ادامه داد: تورم بالا برای تولیدکننده هم خیلی نمی‌صرفد؛ چراکه اگر تولید بالا رود تورم هم کم می‌شود و بالاخره پشتوانه پیدا می‌کند و نقدینگی ما، نقدینگی توخالی و بدون پشتوانه نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه به اعتقاد من شعار سال گذشته با امسال خیلی ارتباط دارند، اظهار کرد: به این معنا که مهار تورم و رشد تولید قطعا در گرو مانع‌زدایی و پشتیبانی‌هایی است که در سال گذشته انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: اگر موانع پیش‌روی تولید و از سر راه تولید برداشته و تولید روان، راحت و ارزان شود، خود به خود تورم مهار پیدا کرده و تولید رشد پیدا می‌کند و خیلی از معضلات حل خواهد شد.

محمدی لائینی با طرح این سؤال که چه کسی می‌تواند با موانع تولید مبارزه کند، تصریح کرد: بسیاری از موانع تولید، موانع قانونی و حقوقی ازجمله قوانین پیش پا افتاده و خلق‌الساعه و بخشنامه‌های من درآوردی است که تولیدکنندگان را گیج و گمراه کرده و دست‌شان را بسته است.

وی با بیان اینکه باید مجلس این موانع قانونی را برطرف کند، افزود: همچنین نیازهای حقوقی جدید برای رشد و جهش تولید و مهار تورم نیز مدنظر است که در این زمینه مجلس با دولت همکاری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امیدواریم مجلس، دولت و قوه قضائیه این سه رکن بتوانند با نیت خالص و کار جهادی در راستای عملیاتی کردن شعار سال موفق باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128782

مهمترین اخبار ایران و جهان: