نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 12:32

برخی محصولات بی‌کیفیت خارجی جانشین محصول باکیفیت ایرانی شده است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برخی محصولات تولید داخل کیفیت بالایی دارند، اما متأسفانه مشابه آن با کیفیت کمتر از خارج وارد می‌شود؛ در بحث چای اخیراً مقدار زیادی چای وارد شده در حالی که کشور ما یکی از بهترین این محصولات را در دنیا دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی امروز در دیدار با مدیران اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه دنیای امروز و فردا دنیای رقابت است، اظهار کرد: یکی از شاخه‌های رقابت، رقابت بر سر تکنولوژی و فناوری است، به‌کارگیری استعدادها و برنامه‌ریزی به منظور فعالیت آنها در رقابت بین‌المللی بسیار با اهمیت است.

وی افزود: متأسفانه جوانان ما به راحتی فرصت‌ها را از دست می‌دهند که یکی از وظایف اداره فنی حرفه‌ای برنامه‌ریزی برای استفاده از این فرصت هاست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اگر سطح مهارت، تخصص و فناوری کشور را با کشورهای پیشرفته دنیا بررسی کنیم نمره قابل قبول نمی‌گیریم؛ نیروی انسانی ما اکثراً از نظر مهارت و تخصص سطح پایین را دارند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه استان مرکزی با وجود ظرفیت کارخانجات می‌تواند نقش مهمی در مهارت‌آموزی جوانان داشته باشد، ادامه داد: استفاده از تجارب کشورهای دیگر و به‌کارگیری آنها در آموزش، کار مهم و حیاتی است، باید انگیزه جوانان را با آموزش‌های لازم تقویت کرد.

وی با بیان اینکه در بخش بهداشت متأسفانه آموزش بسیار کم است و باید بیشتر به این بخش توجه کرد، یادآور شد: در بخش نان نیز متأسفانه به علت نبودن مهارت کافی، هزینه بیشتر و کیفیت کمتر شده است که می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و سمینارهای لازم در این امر پیشرفت خوبی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بخش کشاورزی اضافه کرد: یکی از مهمترین بخش که در آن ضعیف عمل کردیم بخش کشاورزی است و متأسفانه در این بخش با مصرف آب زیاد بهره‌برداری کم صورت می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن نبودن مهارت و امکانات کافی است.

دری‌نجف‌آبادی گفت: آموزش کشاورزان با روش‌های جدید کشاورزی و آبیاری و استفاده از امکانات جدید می‌تواند در صرفه‌جویی آب و هزینه و بهره‌برداری بیشتر کمک بسزایی کند.

وی افزود: مشکل دیگری که متأسفانه کشور ما درگیر آن شده این است که محصولات تولید داخلی باکیفیت کامل داریم ولی مشابه آن با کیفیت کمتر از خارج کشور وارد می‌شود؛ در بحث چای اخیراً مقدار زیادی چای وارد کشور شده در حالی که کشور ما یکی از بهترین محصولات چای دنیا را دارد که این ضربه بزرگی به کشاورزی کشور وارد می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135282

مهمترین اخبار ایران و جهان: