نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 15:50

ایجاد معاونت برنامه‌ریزی در هلل احمر/ 900 دستگاه تجهیزات برای هلال احمر خریداری می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با تاکید بر ایجاد معاونت برنامه‌ریزی در هلال احمر برای فعالیت در این حوزه گفت: در راستای ارتقای تجهیزات این جمعیت هم نوسازی ناوگان در دستور کار قرار دارد که در این راستا در سال جاری 900 دستگاه تجهیزات مورد نیاز خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نامدار عبداللهیان، معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان سرمایه انسانی، طبیعی و فیزیکی را به عنوان سه عامل توسعه بر اساس ارزیابی‌های جهانی دانست و اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی مطالعه در مورد دلایل پیشرفت ژاپن انجام شد که در این مطالعه تاثیر نیروی انسانی به عنوان جهش پیشرفت این کشور ثابت شد که این کشور را در قله توسعه قرار داد.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با تاکید بر ارزشی بودن خدمات ارائه شده توسط هلال احمر افزود: خدمات این نهاد بدون توجه به ملیت، زبان، دین و فارغ از هر امور دیگر ارائه می‌شود از این رو است که به گواه صاحب نظران خدمات این جمعیت ارزشمند محسوب می‌شود.

وی مردمی بودن هلال احمر را از دیگر ویژگی‌های بارز آن بیان کرد و افزود: امروزه هرجایی که مردم با اعتقاد قلبی و بدون شعار پای کار بوده‌اند و مشکلی داشته‌ایم، با سهولت رفع شده است.

عبداللهیان با تاکید بر وابستگی هلال احمر به افرادی که داوطلبانه و خیروار در این مجموعه فعالیت دارند، ادامه داد: نسبت خیران و داوطلبان به کارکنان در این مجموعه بیشتر است. 
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر بین‌المللی بودن را از دیگر ویژگی‌های هلال احمر عنوان و تصریح کرد: نمونه این ویژگی کمک هلال احمر به زلزله‌زدگان ترکیه بود که رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، از رئیس جمعیت هلال احمر ایران و در واقع از نیروها و داوطلبان این مجموعه در تیز بودن و هوشمندانه عمل کردن بود تقدیر کرد.

وی تعداد نیروهای رسمی جمعیت هلال احمر را حدود ۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: خدمات هلال احمر اتکا به ۲۲ تا ۲۵ هزار نیروی داوطلب است.

عبداللهیان با بیان اینکه هلال احمر به مانند هر ارگان دیگری برای ارتقا نیاز به برنامه‌ریزی دارد، گفت: برای نخستین بار در جمعیت هلال احمر معاونت برنامه‌ریزی شکل گرفته که در حال طی مراحل برنامه‌ریزی با استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص برای برنامه‌نویسی در قالب برنامه هفتم توسعه کشور است.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با تاکید بر برنامه‌ریزی انجام شده برای ارتقای شبکه امداد و نجات از جمله تجهیزات تخصصی جمعیت هلال احمر تصریح کرد:  در این راستا ۳۰۰ تا ۳۵۰ دستگاه و تجهیزات خریداری شده و برای خرید ۹۰۰ برنامه‌ریزی شده است که اغلب این نیازها خودروی نجات است.

گفتنی است، «حکمت الله هاشمی» به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان معرفی و از زحمات 2 ساله «سید قاسم موسوی» مدیرعامل قبلی این جمعیت تقدیر شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138338

مهمترین اخبار ایران و جهان: