نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 17:07

آغاز عملیات روکش آسفالت محور ترانزیت زنجان_میانه

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود از آغاز عملیات روکش آسفالت فاز نخست محور ترانزیت زنجان_میانه به طول ۴ کیلومتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، میثم زارعی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود در حاشیه بازدید از پروژه روکش آسفالت محور زنجان-میانه اظهار داشت: اجرای روکش آسفالت محور زنجان -میانه به طول ۴ کیلومتر با اختصاص اعتباری افزون بر 8 میلیارد تومان در حال انجام است که فرایند تحویل زمین، تجهیز کارگاه و انتقال ماشین‌آلات نیز به طور کامل انجام شده است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود در ادامه به ترافیک بالای این محور اشاره کرد و افزود: با توجه به ترافیک بالا لازم بود تا هر چه سریع‌تر روکش آسفالت این محور صورت گیرد که فاز نخست این پروژه از کیلومتر ۱۷ تا کیلومتر ۲۱ به طول ۴ کیلومتر بوده و تا پایان اردیبهشت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و اجرای فازهای بعدی از این محور نیز به طول ۱۲ کیلومتر در مقاطع بعدی در صورت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به احداث بزرگترین شهرک صنعتی شمال‌غرب کشور در این منطقه و افزایش محسوس ترافیک و اهمیت بالای این محور از نظر درجه‌بندی راه، نیاز به بهسازی و روکش آسفالت بیش از پیش احساس می‌شد که با این اقدام، ضریب ایمنی جاده نیز ارتقا یافته و می‌تواند نقش سازنده‌ای در صادرات کالا و رونق اقتصادی و کشاورزی و مهاجرت معکوس این منطقه داشته باشد.
زارعی تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، نظارت دقیق بر اجرا و کنترل کیفیت بتن آسفالت گرم استفاده شده در این پروژه‌ها را الزامی دانسته و اجرای به موقع این پروژه را حفظ و صیانت از سرمایه‌های ملی در حوزه‌های اعتبار تخصیصی، فنی و ایمنی می‌داند.
گفتنی است؛ بخش زنجانرود با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر با برخورداری از ۷۰ کیلومتر آزادراه و ۶۹ کیلومتر جاده ترانزیت زنجان میانه، ۱۰ کیلومتر محور سرچم اردبیل به مرکزیت شهر نیک‌پی که در ۳۴ کیلومتری شهر زنجان و در کریدور شمال‌غرب زنجان قرار دارد.

از نظر جغرافیایی در نقطه حساس کشور واقع شده و به عبارت دیگر راه دسترسی شرق به غرب کشور و ارتباط با اروپا محسوب می‌شود که روزانه کامیون‌های زیادی از این مسیر برای ترانزیت کالا استفاده می‌کنند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183682

مهمترین اخبار ایران و جهان: