نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 13:28

اجازه هیچ‌گونه تصرف اراضی ملی و دولتی در زنجان را نمی‌دهیم

زنجان-فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان گفت: با گشت‌های مداوم، مستمر و هدفمند اجازه هیچ‌گونه تصرفی در ایام نوروز به اراضی ملی و دولتی در استان زنجان داده نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی باقری روز سه شنبه با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری حفاظت از منابع ملی و بیت‌المال باید مدنظر همگان قرار گیرد، گفت: نباید اجازه داد منابع ملی که ثروت عمومی است توسط برخی از افراد به ثروت شخصی تبدیل شود.

وی به گزارش یگان حفاظت راه و شهرسازی استان در تعطیلات عید نوروز سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و یادآور شد: طی این بازه زمانی هشت مورد گزارش مردمی در خصوص اراضی به یگان حفاظت راه‌وشهرسازی شهرستان زنجان ارسال شد و توسط عوامل گشت مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، گفت: با گشت‌های مستمر و هدفمند، اجازه هیچ‌گونه تصرفی در ایام نوروز به اراضی دولتی و ملی استان زنجان داده نشد.

باقری یاد آور شد: در مجموع ۶ مورد تعرض به اراضی ملی و دولتی در استان بود که بلافاصله در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم برای رفع تعرض انجام گرفت.

وی افزود: جلوگیری از هرگونه تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم یگان حفاظت راه‌وشهرسازی است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، بیان کرد: در استان همزمان با سراسر کشور در طول شبانه‌روز سامانه تلفنی چهار رقمی «۱۶۵۶» برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی برای مقابله با پدیده زمین‌خواری و پیشگیری از تصرفات احتمالی فعال است.

باقری، به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اشاره کرد و یاد آورشد: این سامانه در راستای مدیریت و پایش بهینه اراضی کل کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای تعداد زیادی از استان‌های کشور راه‌اندازی شده که یگان حفاظت راه‌وشهرسازی با دستگاه‌های مرتبط دیگر در این سامانه عضو است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182982

مهمترین اخبار ایران و جهان: