نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 18:38

مشکلات سیرانبند بانه بررسی می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از مشکلات مهم در شهرستان بانه بحث بازارچه سیرانبند و گمرک این بازارچه است که در سطح بالای کشوری بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، ذبیح‌الله خداییان امروز در جریان سفر به شهرستان بانه در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در بازارچه مرزی سیرانبند بانه تملک اراضی و اسناد این منطقه است که بایستی نقل و انتقال‌هایی انجام شود تا امکان سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل و مشکلات بازارچه سیرانبند بانه بحث تجهیز گمرک به دستگاه ایکس‌ری و سایر نیازهای است که یک گمرک برای تسریع در انجام امور لازم دارد که از طریق استان و مرکز پیگیری و بررسی می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره با اهداف این سفر گفت: هدف از این سفر پیگیری مسائل و مشکلات قضایی استان و بررسی مسائل و مشکلات بنگاه‌های تولیدی است که با کمک دستگاه قضایی نسبت به حل آنها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهروندان به شهرستان‌ها سفر و با مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان، کارکنان دستگاه قضایی و برخی از شهروندان جلساتی برگزار می‌کنیم و همچنین زمان رسیدگی‌ها، کیفیت رسیدگی‌ها و مسائل و مشکلات مالی و اداری نیز بررسی می‌شود.

خداییان یادآور شد: یکی دیگر از مسایل شهرستان بانه بحث مشکلات کولبران است که جمع‌بندی و در جلسه‌ای در مرکز استان با حضور رئیس قوه قضاییه بررسی می‌شود. 

وی با اشاره به مشکلات بازارچه سیرانبند بانه اظهار داشت: اطراف بازارچه هنوز محصور نشده و از امکانات کافی برخوردار نیست، از نظر ساختمانی و تجهیزات نیز مشکلاتی دارد همچنین از لحاظ انتقال رسمی اراضی که تملک شده و نقل و انتقال هنوز انجام نشده است.

این مسئول افزود: برخی از افراد هنوز معارض اراضی این منطقه هستند که باید این مسئله نیز باید پیگیری شود.

وی گفت: مشکلاتی با طرف عراقی وجود دارد که باید این مسائل در مرکز پیگیری شود که حل این مشکلات باعث فعالیت بیشتر گمرک می‌شود و سرعت نقل و انتقال نیز افزایش می‌بابد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه در سفر به شهرستان بانه به مقام شامخ شهدای گمنام سیرانبند ادای احترام کرد و همچنین از بازارچه مرزی سیرانبند بانه بازید و با افرادی که مشکلات قضایی داشتند دیدار کرد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188638

مهمترین اخبار ایران و جهان: