نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 00:17

حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق مازندران با خشکسالی مواجه است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران وضعیت ذخیره آب ‌پشت سد شهید رجایی و آببندان‌ها را وخیم اعلام کرد و گفت: طبق آمار جهاد کشاورزی حدود۸۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی شرق استان با تنش کم آبی و خشکسالی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساریT علی بابایی کارنامی در جلسه شورای اداری مازندران با توضیح این که دولت باید نسبت به اجرای طرح های عمرانی بین حوزه ای تامین آب حساس و با نگاه کارشناسی وارد شود،اظهار کرد: کشاورزی شهرستان ساری و شرق استان به شدت تحت تاثیر کمبود آب قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، باید بر اساس اسناد بالادستی حرکت کنیم، ادامه داد: فرصت های بزرگی در استان مازندران برای توسعه وجود دارد ‌که باید با همکاری و همراهی همدیگر بهره بگیریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: در همین راستا مجلس شورای اسلامی ثابت کرده که در خدمت توسعه کشور و برنامه های دولت است.

بابایی کارنامی بیان کرد : نمایندگان مردم مازندران نیز در خدمت توسعه استان هستند.

عضو کمیسیون تلفیق و لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی بر لزوم مطالعه دقیق از تمامی تبصره و مواد بودجه سال ۱۴۰۲ از سوی مدیران دستگاه های اجرایی استان مازندران تاکید کرد و گفت: از دولت و شخص رئیس جمهور در خواست کردیم که برای حل مشکلات خشکسالی مازندران به خصوص کشاورزی شرق استان کمک جدی داشته باشند.

بابایی کارنامی گفت: برخورد جزیره ای با توسعه استان منافات دارد، همه باید یک صدا باشیم و در کنار برنامه های مدیریت ارشد استان حرکت و همکاری داشته باشیم.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152082

مهمترین اخبار ایران و جهان: