نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 16:30

علت ۸۲ درصد تصادفات نوروز امسال عامل انسانی است

اراک-مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در ایام نوروز امسال علت ۸۲ درصد از تصادفات، عامل انسانی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی دارای شریان‌های اصلی در شبکه راه‌های کشور است تا جایی که در طول سال همواره پس از استان‌های تهران و البرز از لحاظ میزان ترددهای بین استانی دارای رتبه سوم ترددهای جاده‌ای در کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: در ایام نوروز امسال علت ۸۲ درصد از تصادفات، عامل انسانی بوده، لذا تلاش شده تا با اجرای پویش همراهان سفر ایمن خستگی و خواب‌آلودگی را از مسافرین دور کنیم تا با روحیه و انگیزه‌ای مضاعف به مسافرت خودشان ادامه دهند.

وی افزود: باتوجه‌به تقارن ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، سعی شد در روند اجرای پویش با استفاده از ظرفیت ستاد اقامه نماز و ارائه پیام‌هایی با موضوعات مختلف اسلامی در راستای توسعه و ترویج اقامه نماز، نسبت به برگزاری نماز جماعت در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی اقدام کنیم تا مسافرین نوروزی علاوه بر سفر شاد و ایمن از فیوضات ماه مبارک رمضان نیز بهره‌مند شوند.

جهانی از مردم درخواست کرد تا از هرگونه عجله و شتاب‌زدگی در رانندگی خودداری کنند و باتوجه‌به اینکه در ایام نوروز جاده‌ها و ورودی شهرها از حجم ترافیکی سنگینی برخوردار هستند با صبوری و آرامش مضاعفی رانندگی کنند.

وی تأکید کرد: رانندگان حتماً قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه‌های پاسخگویی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در سراسر کشور از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها اطلاعات کافی را کسب کرده و سپس اقدام به سفر کنند.

به گفته جهانی برای تسهیل سفرهای نوروزی و به‌منظور رفع خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و مسافران عبوری از جاده‌های استان، چهار ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن استان مرکزی تا ۱۵ فروردین‌ماه پذیرای مسافرین خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119582

مهمترین اخبار ایران و جهان: